Nachtzorg op afstand, slimme kookwekker...

Deze slimme producten kun je binnenkort verwachten
Robothulpjes, sensoren in huis, de deur op afstand opendoen… Het klinkt als iets uit de toekomst. Dat is het niet. Ontdek welke 4 slimme producten je binnenkort van de ledenvereniging kunt verwachten.

4 nieuwe producten voor meer gemak en veiligheid in huis

1. Slimme kookwekker

De meeste woningbranden ontstaan in de keuken. Je staat bijvoorbeeld te koken en de telefoon gaat. Terwijl je druk in gesprek bent, vergeet je helemaal dat je nog pannen op het vuur hebt staan. De Slimme kookwekker waarschuwt je op zo’n moment en helpt je om veiliger te koken.

Hoe werkt het?

In de kookwekker zitten sensoren die de bewegingen rond je fornuis meten. Ziet de wekker dat er langer dan tien minuten geen beweging is, terwijl het fornuis wel aan staat? Dan gaat het alarm af om je te waarschuwen. De Slimme kookwekker werkt ook als een gewone kookwekker. Op dit moment voeren we de laatste testen uit. Naar verwachting is de Slimme kookwekker binnenkort te bestellen.

2. Slimme Nachtzorg

Een verpleegkundige die 's nachts automatisch bericht krijgt als het niet goed met je gaat. Een veilig idee! Slimme Nachtzorg werkt in combinatie met Persoonsalarm Smart. Val je bijvoorbeeld ’s nachts uit bed, dan krijgt de verpleegkundige automatisch bericht en komt je helpen.

Hoe werkt het?

Naast de sensoren in huis die je bewegingen in de gaten houden, ligt er in je bed een sensormat. Deze bedmat houdt in de gaten of je in bed bent of niet. De verpleegkundige stelt samen met jou in wat je gewoonten zijn 's nachts. Het systeem slaat dan alleen alarm als het echt nodig is.

3. Slimme Toegang

Met Slimme Toegang bepaal je op afstand wie je je huis binnenlaat. Handig als je bijvoorbeeld niet thuis bent en bestelde boodschappen of een postpakketje in huis wilt laten zetten. Of als je niet zo snel bij de voordeur kunt komen. Ook is het een gemakkelijke en veilige oplossing als je zorg nodig hebt: geen gedoe met meerdere voordeursleutels of sleutelkluisjes!

Hoe werkt het?

Slimme toegang werkt via een app op je mobiele telefoon. Je bepaalt zelf via de app wie wanneer toegang mag hebben tot jouw huis. De app stuurt je een bericht wanneer iemand je huis binnengaat en weer vertrekt.

4. Ontdek meer in het Slimste Huis in Alkmaar

Er zijn nog veel meer slimme producten voor extra veiligheid en gemak in huis. Ontdek in Het Slimste Huis in Alkmaar wat er mogelijk is. Maak bijvoorbeeld kennis met robothulpje Tessa. Zie hoe contact via een beeldscherm werkt of ervaar hoe u op afstand de verlichting in huis bedient. Aanraken en uitproberen mag. Graag zelfs! Naast slimme oplossingen als domotica zijn er nog veel meer praktische snufjes.

Binnenkort opent Het Slimste Huis ook in Drenthe. Houd de nieuwsbrief, onze website en het magazine in de gaten.

Meer over