Actieve evenementen voor 50-plussers

Lekker naar buiten! Beweeg, vlog en win!
Vrouw en man 50+ in kano; actieve evenementen
Zin om er actief opuit te gaan deze lente en zomer? Er zijn genoeg leuke evenementen voor 50-plussers. We geven u 6 sportieve tips met veel natuur en cultuur. Extra: vlog over uw sportieve plezier en win 4 dagtickets voor Attractiepark Slagharen!

6 sportieve tips voor 50-plussers

Kies hieronder uw sportieve evenement. Veel plezier!

OERRR MidzomernachhtloopOERRR Midzomernachtloop – De Wieden

21 juni
Trek rubberlaarzen aan en maak een mooie avondwandeling met Natuurmonumenten over het laarzenpad bij Bezoekerscentrum De Wieden. U loopt dwars door het rietland, langs moerasbos en door open hooilanden. Trekpontjes brengen u naar de overkant van de sloten. Wacht niet te lang met aanmelden, het aantal deelnemers is beperkt. Liever in een andere regio aan de wandel? Natuurmonumenten organiseert meer wandeltochten.

Mar-athonMar-athon – Sneek

22 en 23 juni
Een mooie groene tocht rond het Sneekermeer, met verschillende afstanden (10, 21 en 42 km). U kunt de routes wandelen, hardlopen of fietsen. Op de tweede dag is er een familiefietstocht langs het water. En – voor de echte sportievelingen – een ATB-toertocht dwars door de natuur. Inschrijven voor alle onderdelen kan tot en met 28 mei.

Fiets4daagseFiets4Daagse – Alkmaar

3 t/m 6 juli
Combineer het historische centrum van Alkmaar met mooie fietsroutes in de omgeving. Het duingebied bij Schoorl, de kustdorpjes Bergen en Egmond en de Westfriese Omringdijk. Elke dag staat er een andere route op het programma. Kies uit 30, 50 of 70 kilometer. Onderweg komt u langs musea die u met korting bezoekt. Inschrijven kan tot en met 1 juli.

Strand4daagseDe Strand-4-daagse – Hoek van Holland

12 t/m 15 augustus
Een geheel verzorgde vierdaagse wandeltocht over het strand van Hoek van Holland naar Castricum. Hotelovernachtingen, bagagevervoer, diners, lunchpakketten, drankjes en ijsjes zijn inbegrepen. Vindt u 4 dagen te veel? Er zijn ook tochten van 2 of 3 dagen. Inschrijven kan tot 1 juli.

ForeverYoungForever Young Festival

21 augustus
Het Forever Young Festival in Flevoland is het enige festival voor 65-plussers. Geniet van optredens van bekende artiesten, kermisattracties, workshops, sportactiviteiten en spelletjes. Bestel uw kaarten op de website van het festival. U vindt er ook het programma en andere informatie.

Fivelstadtocht6e Fivelstadtocht – Appingedam

14 september
Op Open Monumentendag loopt u dwars door de streek Fivelingo in de provincie Groningen. Leer onderweg over de rijke geschiedenis van dit gebied en bezoek mooie monumenten. Het aantal deelnemers is beperkt, zorg dat u erbij bent. Wacht niet te lang met inschrijven. Dat kan tot en met 13 september.

Beweeg, vlog en win

Vindt u het leuk om uw sportieve plezier met anderen te delen? Maak dan een vlog over het evenement waar u naartoe gaat! Het filmpje hoeft er niet professioneel uit te zien, als het maar plezier uitstraalt!

Stuur uw vlog uiterlijk 20 september op via WeTransfer naar actie@ledenvereniging.nl

Wie weet wint u 4 dagtickets voor Attractiepark Slagharen!

Meer over