AdoptieCare

Zorg en ondersteuning voor u en uw adoptiekind. Voor een goede start.
Een gezin met twee jonge kinderen zitten aan de salontafel en spelen en lezen voor.
Het adopteren van een kind is een lang en soms lastig traject. Als dat gelukt is, staat u voor een nieuwe uitdaging. Hoe zorgt u dat uw kind zich veilig en geborgen voelt en zich goed ontwikkelt? AdoptieCare biedt uitkomst.

AdoptieCare bestaat uit 5 gesprekken met een deskundige van Jeugdgezondheidszorg (JGZ). U krijgt de ondersteuning die u en uw adoptiekind nodig hebben. Hiermee geeft u uw kind een goede start voor een nieuwe toekomst.

De meeste gemeenten en/of zorgverzekeraars vergoeden de kosten voor adoptie van kinderen tot 4 jaar. Is dat in uw gemeente of bij uw zorgverzekering niet het geval of adopteert u een kind ouder dan 4 jaar? Vraag dan bij ons 5 AdoptieCare gesprekken aan. We brengen u in contact met Jeugdgezondheidszorg bij u in de buurt.

AdoptieCare omvat de volgende mogelijkheden:

• een huisbezoek
  • een observatie thuis of op school
  • opvoedondersteuning
  • videohometraining
  • of een combinatie van bovenstaande.

Uw voordeel als lid

Als lid krijgt u gratis 5 gesprekken van maximaal 1 uur. De meeste ouders zijn daarmee voldoende op weg geholpen.

• U bent lid van Icare Ledenvereniging. Nog geen lid? Meld u nu aan als lid!
  • AdoptieCare is er niet voor leden van Evean Ledenvereniging en Zorggroep Meander Ledenvereniging.

Meer over