AdoptieCare

Zorg en ondersteuning voor u en uw adoptiekind. Voor een goede start.
Het adopteren van een kind is een lang en soms lastig traject. Als dat gelukt is, staat u voor een nieuwe uitdaging. Hoe zorgt u dat uw kind zich veilig en geborgen voelt en zich goed ontwikkelt? AdoptieCare biedt uitkomst.

AdoptieCare bestaat uit 5 gesprekken met een deskundige van Jeugdgezondheidszorg (JGZ). U krijgt de ondersteuning die u en uw adoptiekind nodig hebben. Hiermee geeft u uw kind een goede start voor een nieuwe toekomst.

De meeste gemeenten en/of zorgverzekeraars vergoeden de kosten voor adoptie van kinderen tot 4 jaar. Is dat in uw gemeente of bij uw zorgverzekering niet het geval of adopteert u een kind ouder dan 4 jaar? Vraag dan bij ons 5 AdoptieCare gesprekken aan. We brengen u in contact met Jeugdgezondheidszorg bij u in de buurt.

AdoptieCare omvat de volgende mogelijkheden:

• een huisbezoek
  • een observatie thuis of op school
  • opvoedondersteuning
  • videohometraining
  • of een combinatie van bovenstaande.

Uw voordeel als lid

Als lid krijgt u gratis 5 gesprekken van maximaal 1 uur. De meeste ouders zijn daarmee voldoende op weg geholpen.

• U bent lid van Icare Ledenvereniging. Nog geen lid? Meld u nu aan als lid!
  • AdoptieCare is er niet voor leden van Evean Ledenvereniging en Zorggroep Meander Ledenvereniging.

Meer over