Zo hou je de buurt samen veilig

6 slimme buurt-apps
Als je met vakantie bent, is het fijn als buren thuis een oogje in het zeil houden. Met deze gratis buurtpreventie-apps regel je het makkelijk.

6 slimme buurtpreventie-apps

Deze apps kun je gemakkelijk downloaden en gebruiken:

Buurtpreventie-apps - Nextdoor1. Nextdoor

Deel nieuws, foto’s en video’s met je buurtgenoten. Bijvoorbeeld een melding van een onveilige situatie in de wijk. Of een uitnodiging om samen een buurtbarbecue te organiseren. De app is gratis en besloten.

Buurtpreventie-apps - Veiligebuurt2. Veilige buurt

Word beheerder van je eigen Veilige Buurtgroep. Of start een privégesprek met andere bewoners om verdachte zaken te melden. Handig: de app heeft noodknoppen voor spoedmeldingen. Als je erop drukt, zien de buren meteen waar je bent.

Buurtpreventie-apps - WhatsApp3. WhatsApp

De bekendste en meest gebruikte app voor buurtpreventie. Samen met je buren maak je een chatgroep aan. Zo ben je snel op de hoogte van alarmerende zaken. Vaak is er al een WhatsApp-groep in jouw buurt, dan hoef je je alleen maar aan te melden.

Buurtpreventie-apps - BuurtApp4. BuurtApp

Leg makkelijk contact met mensen in je eigen straat, de buurt, de wijk of de hele gemeente. Bij BuurtApp kies je zelf hoe groot je bereik is. Je achternaam en telefoonnummer zijn afgeschermd.

Buurtpreventie-apps - WeAlert5. WeAlert

Handig van deze app is dat ook de wijkagent erop is aangesloten. Op een kaart zie je precies waar iets aan de hand is. Je vindt er ook allerlei tips voor een veiliger buurt. Minpunt: alleen voor iOS-apparaten (iPhone en iPad).

Logo Apple App Store

Buurtpreventie-apps - Hoplr6. Hoplr

Stel jezelf voor aan uw buren via dit besloten, sociale netwerk. Zo leer je makkelijk je buren kennen. Hou elkaar op de hoogte van onveilige situaties of maak een chatgroep aan voor bijvoorbeeld een straatfeest of om je huisdier terug te vinden.