Zo helpt de ledenvereniging je door de coronacrisis

De ledenvereniging is er voor je in deze moeilijke tijden. Samen komen we erdoorheen. We brengen je in contact met andere mensen en organisaties, bieden je een luisterend oor, maar ook meer gemak thuis. En we wijzen je de weg naar betrouwbare informatie. Zo helpen we elkaar.

Contact met anderen

Nu de overheid contact met grote groepen mensen afraadt, zijn er gelukkig veel online mogelijkheden om toch met elkaar in contact te blijven.

• Via de Stamtafel van de ledenvereniging heb je gemakkelijk online contact. Beeldbellen, foto’s delen of gewoon voor een praatje. Met mensen die jij uitnodigt. Gezellig, veilig en vertrouwd. Omdat bezoek aan familie, vrienden of buren door de coronacrisis nu praktisch onmogelijk is.
  • Onze ledenadviseurs staan voor je klaar en helpen graag verder. Want ook in deze bijzondere periode kun je allerlei vragen hebben om hulp te organiseren. Ook telefonisch bereikbaar, 088 – 383 20 00.

Hulp vragen of aanbieden

Het aanbod van burgers en vrijwilligers is hartverwarmend. Heb jij hulp nodig of wil je hulp bieden?

• Via WeHelpen komen vraag en aanbod samen en vind je snel een match! Zoek je bijvoorbeeld iemand die jouw boodschappen doet of laat jij graag de hond uit voor een ander? WeHelpen biedt hulp.

Gemak thuis

Veel mensen zitten thuis. De ledenvereniging wil het jou thuis graag zo gemakkelijk mogelijk maken. We bieden ledenvoordeel op een ruim aanbod producten en diensten die je helpen en ontlasten.

• Zoek je een hulp in huis die bijvoorbeeld strijkt, de ramen lapt, stofzuigt en de vloeren dweilt? Via de ledenvereniging regel je het gemakkelijk. Keuze uit 3 aanbieders van huishoudelijke hulp.
  • Een professionele klussenman of tuinman komt bij je langs. Als je in huis of tuin iets zelf niet kunt aanpakken.
  • Vriesverse maaltijden bij je thuisbezorgd, ook voor speciale diëten. Leverancier is apetito. Met altijd 10 % korting en zelfs € 12,50 korting op je tweede bestelling.
  • Kan jouw vaste mantelzorger niet langskomen? Vervangende mantelzorg kan een uitkomst zijn. Van boodschappen tot spelletjes doen, van nacht- en slaapdiensten en begeleiden bij doktersbezoek.
  • Met Persoonsalarm Overal draag je een alarmapparaat waarmee je alarm kunt slaan en om hulp kunt vragen. Een veilig gevoel dat er snel hulp is. Waar je ook bent, binnen of buiten.
  • Met Persoonsalarm Thuis draag je de lichte alarmknop om hals of pols. En als je hulp nodig hebt druk je op de knop. De zorgcentrale schakelt hulp in als dat nodig is.
  • Is je vader, moeder of naaste alleen thuis? Voel je je ongerust of dat nog wel goed gaat? Dan kan Persoonsalarm Smart een oplossing zijn. De bewegingen van je naaste worden geregistreerd en doorgestuurd naar je smartphone.

Fit thuis

• Met Fitavie blijf je fit en vitaal in je eigen huis, nu de sportschool dicht is. Het helpt je met meer dan honderd oefeningen van licht tot intensief. Of doe je voordeel met allerlei tips om thuis te bewegen
  • Als je thuis moet blijven kun je wel aan de slag met je mentale fitheid. Deze anonieme zelfhulpmodules voor lichte psychische klachten zijn ontwikkeld door deskundigen. In totaal zijn er maar liefst 17 modules, gratis voor jou. Kies bijvoorbeeld voor de module piekeren, angst & paniek, overgang of mantelzorg.
  • Squla, een online programma waarin je (klein)kind thuis oefent met alle vakken van de basisschool. Op elk niveau, van groep 1 t/m groep 8. Het beste aanbod van Nederland!
  • Praktische tips en ideeën om te doen met kinderen die thuis leren. Voor kleuters en basisschool leerlingen.
  • Maak eens een online puzzel om je gedachten even te verzetten. Af en toe nodig en heel goed. We hebben de leukste voor je op een rij gezet. En met de maandelijkse puzzel van de ledenvereniging maak je ook nog eens kans op een mooie prijs. Doe je mee?
  • Wil je meer tips voor een fitter leven? Bekijk deze filmpjes waarin experts zoals Gerard Kemkers en Gerard Nijboer vertellen in deze hoe je gezond eet en beweegt. De ledenvereniging organiseert geregeld Vitali-tijd bijeenkomsten. Deze gaan tijdelijk niet door. Maar met deze video’s heb je toch inspiratie voor een gezond leven.