10 x Duurzame cadeautjes die niet (al te) duur zijn

Duurzaam geven
Hoe verleidelijk is een plastic poppetje van het favoriete karakter van je zoon of dochter? Precies, dat is bijna onweerstaanbaar! Gelukkig zijn er steeds meer duurzame cadeaus* die net zo aantrekkelijk zijn en niet per se duur(der).
Ingeborg the whale
In bad met Ingeborg

1. Ingeborg de walvis

Het badspeeltje Ingeborg de walvis spuit water en is gemaakt van natuurlijk, gerecycled rubber.

Prijsindicatie: € 14,95

Lovelties
Bouwen en spelen met lovelties

2. Lovelties

Zelfgemaakte houten speelgoedhuisjes en figuren van Lovelties. Om zelf in elkaar te zetten en weer uit elkaar te halen.

Prijsindicatie figuren: vanaf € 14,95
Prijsindicatie huisjes: vanaf € 49,95

Wildtopia
Playmobil van plastic afval

3. Wiltopia

Wiltopia van Playmobil bestaat voor meer dan 80% uit duurzaam materiaal van gesorteerd plastic afval.

Prijsindicatie: figuren vanaf € 6,95

Hands off my Chocolate

4. Sintletters van Hands off my Chocolate

Prijs voor leden: € 2,00

Bestellen

Schmink

5. Namaki

De natuurlijke nagellak voor kinderen van Namaki is op waterbasis en verwijder je als een sticker, de schminkpotloden hebben een bio-label.

Prijsindicatie: Vanaf € 6,20 (nagellak), € 5,10 (schmink)

Dynamo robot

6. Dynamo Robot

Draai aan de dynamo en laat de robot bewegen. Geen batterijen nodig. Een leuke manier om kennis te maken met groene energie.

Prijsindicatie: € 19,95

Video van Sint

7. Video van Sint

Sinterklaas spreekt tijdens de video iedereen twee keer persoonlijk toe. Naast de roepnaam vul je de leeftijd in en kun je kiezen uit zes onderwerpen per persoon (twee optioneel). Denk hierbij aan een leuke hobby, lievelingseten, een compliment of opvoedkundige tip. De afspeelduur van de video is ongeveer 14 minuten (afhankelijk van het aantal personen). Benieuwd hoe het werkt? Kijk dan op een kijkje op www.videovansint.nl.

Als lid van Espria Ledenvereniging bestel je de video met €5,00 korting in de Voordeelshop.

Prijs voor leden: € 15,00

Bestellen

Mini bath bombs

8. Mini Bath Bombs

De plasticvrije Tropical Fruits Mini Bath Bombs van HappySoaps bestaan uit acht tropische varianten.

Prijsindicatie: € 5,99

Van klein tot groots
Van klein tot groots - Rosa Parks

9. Van klein tot groots

De boekenserie 'Van klein tot groots', laat kinderen én volwassenen de levensverhalen ontdekken van belangrijke vrouwen uit de wereldgeschiedenis. Elk deel laat zien hoe een klein meisje met een grote droom opgroeide tot een sterke vrouw met grootse ideeën. Op de afbeelding het boekje over Rosa Parks.

Prijsindicatie: € 14,95

WWF Gorilla
Gorilla

10. Bouwset

Nieuw in het WWF-assortiment is de serie bouwsets van houten constructiespeelgoed. Bouw van de 100% FSC-gecertificeerde houten blokjes allerlei dieren en bouw direct mee aan het herstel van de natuur. De opbrengst van deze producten wordt namelijk besteed aan de projecten van WWF. Kies uit de panda, de ijsbeer, de neushoorn, de zeeschildpad, de giraf of de gorilla.

Prijsindicatie: € 16,95

Groene geefgids

In de groene geefgids van Milieu Centraal vind je nog veel meer suggesties voor duurzame cadeaus.  Snel en eenvoudig kiezen voor een groen cadeau? Volg de keuzes in deze groene cadeauwijzer en krijg tips voor een duurzaam cadeau.

* Duurzame cadeaus zijn in de scope van dit artikel, cadeaus die:

• lang meegaan en/of
  • gemaakt zijn onder goede arbeidsomstandigheden en/of
  • zoveel mogelijk gemaakt zijn van natuurlijke materialen en stoffen

Chatten

Chat met onze