Veilig op pad

Tips voor de zomerse dagen
Het is een mooie dag. Ga je op pad? Met je kinderen of kleinkinderen? Bekijk onze tips voor als je op pad gaat. Bijvoorbeeld wat je kunt doen bij een ongeluk, of een tekenbeet. Zorg goed voor jezelf. En let op de mensen om je heen. Zo helpen we elkaar.

3 tips voor als je op pad gaat

Help! Kind kwijt

Kinderen zijn avontuurlijk. Als ze op het strand een hond of ijscokar zien, gaan ze erop af. Wil je zeker weten dat je ze niet kwijt raakt? Geef ze een sos-armband. Daarop staan de naam van je kind of kleinkind en jouw telefoonnummer. Ontsnapt het kind even aan je aandacht? Dan weten mensen wie ze moeten bellen als ze je kind vinden. Zo ben je goed voorbereid op een dagje strand, pretpark of dierentuin.

Tip voor opa's en oma's: gaat je kleinkind nog op vakantie? Geef zo'n handige armband cadeau!

2. Eerste Hulp Bij (kleine) Ongelukken

Een steek van een wesp, een beet van een kwal of een zonnesteek. Het kan zomaar gebeuren op een warme dag. In de gratis EHBO-app van het Rode Kruis lees je wat je dan moet doen. Ook vind je informatie over eerste hulp bij kinderen en eerste hulp bij sporten. Download de app in de Google Play Store of in de Apple App store.

Volg als lid met 50% korting de cursus EHBO bij baby’s en kinderen, EHBO bij volwassenen of de online cursus Eerste hulp aan sporters.

3. Een tekenbeet, wat nu?

Ben je in het bos of op de hei geweest? Of heb je in het gras gelegen? Controleer je huid op teken. Gebeten? Er zijn verschillende middelen die helpen om de teek te verwijderen. Kies wat het beste bij jou past.