Online college kunstgeschiedenis

Leuk en leerzaam
Altijd al meer willen weten over de betekenis van bepaalde personen en voorwerpen in de kunst? Dan is dit online college echt iets voor jou: een reeks van vier colleges, live gegeven door een enthousiaste student-docent van Stichting Oud Geleerd Jong Gedaan. Leuk en leerzaam! En perfect om je brein fris te houden! Gewoon thuis te volgen via Zoom op je eigen tablet, smartphone, laptop of pc. Gratis voor leden (normaal € 20,-)
  • Live colleges door student-docent
  • Leuke en interessante onderwerpen
  • Interactief: stel je vragen aan student-docent
  • Het houdt je brein fris
  • Gewoon thuis te volgen op tablet, smartphone, laptop of pc

Kunstgeschiedenis: het oog van de meesterMerel Wolfkamp - student docent online college kunstgeschiedenis

Door: Merel Wolfkamp
Datum: dinsdag 14, 21, 28 juni en 5 juli
Tijd: 19.00 - 20.00 uur

1e college: in het eerste college ‘Iconografie, wat is dat?’ vertelt studentdocent Merel wat iconografie precies inhoudt en kijkt ze samen met jou waar vandaag de dag iconografische beelden nog aanwezig zijn.

2e college: het tweede college ‘Verhalen uit de Oudheid’ zal zich richten op de beeldvorming van mythes, goden en wezens afkomstig uit de oudheid, waarin ook hier een link met het heden zal worden gelegd.

3e college: het derde college ‘Heiligen uit de Middeleeuwen’ focust op de verbazingwekkende verbeelding van martelaren in kerken en manuscripten.

4e college: afsluitend wordt er in dit 4e deel ‘Verscholen betekenissen’ dieper op de betekenis van voorwerpen in schilderijen ingegaan. Wat is bijvoorbeeld de betekenis van een dovende kaars? Staat de hond alleen in teken van trouw, of draagt hij ook een waarschuwende boodschap met zich mee?

Eén ding is zeker: uit elk van deze colleges zal blijken dat er soms meer achter het oppervlak ligt verscholen dan gedacht… Ben je benieuwd naar deze eeuwenoude mysteries die verborgen liggen achter de beeldende kunst? Meld je dan aan voor deze leerzame en interactieve collegereeks.

Colleges via Zoom

De online colleges volg je via Zoom, een programma dat videobellen mogelijk maakt. Op die manier kunnen we makkelijk in gesprek met elkaar. Interactieve discussies maken de colleges helemaal interessant!

Handleiding

Als je je aanmeldt voor de online colleges, ontvang je een handleiding. Die neemt je stap voor stap mee in de installatie van Zoom en deelname aan de colleges.

Volg je de colleges op je tablet of smartphone? Installeer alvast Zoom en probeer het uit:

Button Google Play Apple App Store

Ledenvoordeel

• Gratis voor leden (normaal € 20,-)

Voorwaarde