Online college Nederlands-Indië

Leuk en leerzaam
Altijd al meer willen weten over Nederlands-Indië? Dan is dit online college echt iets voor jou: reeks van 4 colleges, live gegeven door een enthousiaste student-docent van Stichting Oud Geleerd Jong Gedaan. Leuk en leerzaam! En perfect om je brein fris te houden! Gewoon thuis te volgen via Zoom op je eigen tablet, smartphone, laptop of pc. Gratis voor leden (normaal € 20,-)
  • Live colleges door student-docent
  • Leuke en interessante onderwerpen
  • Interactief: stel je vragen aan student-docent
  • Houdt je brein fris
  • Gewoon thuis te volgen op tablet, smartphone, laptop of pc

Nederlands-Indiëstudent docent Casper Colenbrander

Door: Casper Colenbrander
Datum: dinsdag 1, 8, 15 en 22 februari
Tijd: 19.00 - 20.00 uur

In vier colleges behandelt Casper verschillende onderwerpen van Nederlands-Indië. In het eerste en tweede college gaat het onder meer over de VOC, de periode tot 1815, de Java Oorlog en over Johannes van Den Bosch en het door hem ingevoerde Cultuurstelsel. De laatste twee colleges beslaan de periode vanaf 1900 tot aan de Indonesische onafhankelijkheid, de opkomst van het nationalisme en het vroege verzet tegen Nederland. Ook wordt stap voor stap de Indonesische Onafhankelijkheidsoorlog behandeld. De collegereeks eindigt met de machtsoverdracht van Nederlands-Nieuw-Guinea in 1962, die het einde betekende van 366 jaar Nederland koloniaal-imperialisme in Indonesië.

Colleges via Zoom

De online colleges volg je via Zoom, een programma dat videobellen mogelijk maakt. Op die manier kunnen we makkelijk in gesprek met elkaar. Interactieve discussies maken de colleges helemaal interessant!

Handleiding

Als je je aanmeldt voor de online colleges, ontvang je een handleiding. Die neemt je stap voor stap mee in de installatie van Zoom en deelname aan de colleges.

Volg je de colleges op je tablet of smartphone? Installeer alvast Zoom en probeer het uit:

Button Google Play Apple App Store

Ledenvoordeel

• Gratis voor leden (normaal € 20,-)

Voorwaarde