Online colleges

Leuk en leerzaam
Altijd al meer willen weten over de Nederlandse kunstschatten, klassieke muziek, de strijd tegen het water of een ander interessant onderwerp? Dan zijn de online colleges voor senioren echt iets voor jou: reeksen van 4 colleges, live gegeven door enthousiaste student-docenten van Stichting Oud Geleerd Jong Gedaan. Enorm leuk en leerzaam! En perfect om je brein fris te houden! Gewoon thuis te volgen via Zoom op je eigen tablet, smartphone, laptop of pc. Gratis voor leden (normaal € 20,-)

Online colleges - lachende vrouw met studentenpet op

• Live colleges door student-docent
  • Leuke en interessante onderwerpen
  • Interactief: stel je vragen aan student-docent
  • Houdt je brein fris
  • Gewoon thuis te volgen op tablet, smartphone, laptop of pc

Deze colleges kun je online volgen

Student-docenten van de Stichting OGJG vertellen met passie over de meest uiteenlopende onderwerpen. Er is altijd wel een collegereeks die jou interesseert. Luister naar de meeslepende verhalen maar stel ook gerust je vragen aan de student-docent. Want dat kan allemaal. Gewoon thuis vanachter je eigen tablet, smartphone, laptop of pc.

De 'Sociale ik'

Door HelayOnline colleges Sociale ik - studentdocent Helay
18, 25 mei, 1, 8 juni 2021
19.30 - 20.30 uur

Wil je meer weten hoe wij ons een beeld vormen van andere mensen? Volg de 4 online colleges 'De sociale ik'. Want hoe weet je wanneer iemand de waarheid spreekt of liegt? En hoe stellen wij eigenlijk een eerste indruk van een persoon samen, en klopt die eerste indruk wel? Al deze vragen worden behandeld in deze collegereeks. Ook gaan we kijken hoe woorden, daden of de aanwezigheid van andere mensen ons kunnen beïnvloeden. En gaan we dan mee met de stroom of niet? Als 20 mensen A zeggen, durf jij dan B te zeggen? Ook legt Helay uit waarom goede mensen soms slechte dingen doen en hoe het zit met vooroordelen en stereotypes. Zijn alle Nederlanders gierig en alle Franse mannen romantisch? Zijn Aziatische mensen écht beter in wiskunde? En waarom denken we dit? Interessant om te weten toch? Tot slot bespreken we waarom we andere mensen helpen. Waarom zijn we meer geneigd om onze buren te helpen dan vreemden?

Meld je op tijd aan! Er kunnen maximaal 100 mensen meedoen.

Samenvattingen Muziekgeschiedenis downloaden

Samenvattingen Archeologie downloaden

Colleges via Zoom

De online colleges volg je via Zoom, een programma dat videobellen mogelijk maakt. Op die manier kunnen we makkelijk in gesprek met elkaar. Interactieve discussies maken de colleges helemaal interessant!

Handleiding

Als je je aanmeldt voor de online colleges, ontvang je een handleiding. Die neemt je stap voor stap mee in de installatie van Zoom en deelname aan de colleges.

Volg je de colleges op je tablet of smartphone? Installeer alvast Zoom en probeer het uit:

Button Google Play Apple App Store

Ledenvoordeel

• Gratis voor leden (normaal € 20,-)

Voorwaarde

Body

Zo meld je je aan voor de online colleges De Sociale ik

1. Klik hieronder op de knop Inloggen
  2. Log in met je lidnummer of het e-mailadres dat bij ons bekend is
  3. Scroll naar beneden en klik op de knop Aanmelden.
  4. Controleer je gegevens. Klopt alles? Klik op de knop Versturen

Espria Ledenvereniging werkt nauw samen met: Icare, Evean, Zorggroep Meander, GGZ Drenthe, Icare Jeugdgezondheidszorg, De Trans en Zorgcentrale Noord.