Online colleges

Leuk en leerzaam
Altijd al meer willen weten over de Nederlandse kunstschatten, de strijd tegen het water of een ander interessant onderwerp? Dan zijn de online colleges voor senioren echt iets voor jou: reeksen van 4 colleges, live gegeven door enthousiaste student-docenten van Stichting Oud Geleerd Jong Gedaan. Enorm leuk en leerzaam! En perfect om je brein fris te houden! Gewoon thuis te volgen op je eigen tablet, smartphone, laptop of pc. Gratis voor leden (normaal € 20,-)
  • Live colleges door student-docent
  • Leuke en interessante onderwerpen
  • Interactief: stel je vragen aan student-docent
  • Houdt je brein fris
  • Gewoon thuis te volgen op tablet, smartphone, laptop of pc

Deze colleges kun je online volgen

Student-docenten van de Stichting OGJG vertellen met passie over de meest uiteenlopende onderwerpen. Er is altijd wel een collegereeks die jou interesseert. Luister naar de meeslepende verhalen maar stel ook gerust je vragen aan de student-docent. Want dat kan allemaal. Gewoon thuis vanachter je eigen tablet, smartphone, laptop of pc.

Nederlandse kunstschatten

Door Nikki Mantel
3, 10, 17 en 24 december
15.00 - 16.00 uur

Studentdocent Nikki vertelt over de Nederlandse kunstschatten van het jaar 1350 tot het heden. Aan bod komen onder andere portretten van Jan van Eyck en de boerenwerken van Pieter Brueghel. Maar ook meest bekende kunstenaars die Nederland te bieden heeft zoals Rembrandt en Jan Steen. Wat waren de kunstschatten in de 19e eeuw wanneer de fotografie opkomt? In de 20e eeuw gaat de kunst alle kanten uit zoals abstracte kunst. Je kent de gekleurde vlakken van Mondriaan en Rietveld wel, maar hoe zijn zij daar eigenlijk op gekomen? Schilderde Mondriaan altijd al composities?

Nieuwsgierig? We geven je een voorproefje. In deze video vertelt student-docent Nikki Mantel over stillevens, een onderwerp uit de collegereeks Nederlandse kunstschatten:

Nieuwe reeks

In januari start een reeks over een ander interessant onderwerp. Heb jij een goed idee voor een onderwerp? Laat het ons weten. Stuur een e-mail naar service@ledenvereniging.nl. Bellen kan ook: 088 - 383 20 00

Ledenvoordeel

Gratis voor leden (normaal € 20,-)

Voorwaarde

Je bent lid van de ledenvereniging. Voor € 21,50 per jaar ben je al lid!!

Body

Zo meld je je aan voor de online colleges

1. Klik hieronder op de knop Inloggen
  2. Log in met je lidnummer of het e-mailadres dat bij ons bekend is