Online colleges

Leuk en leerzaam
Altijd al meer willen weten over de Nederlandse kunstschatten, klassieke muziek, de strijd tegen het water of een ander interessant onderwerp? Dan zijn de online colleges voor senioren echt iets voor jou: reeksen van 4 colleges, live gegeven door enthousiaste student-docenten van Stichting Oud Geleerd Jong Gedaan. Enorm leuk en leerzaam! En perfect om je brein fris te houden! Gewoon thuis te volgen via Zoom op je eigen tablet, smartphone, laptop of pc. Gratis voor leden (normaal € 20,-)

Online colleges - lachende vrouw met studentenpet op

• Live colleges door student-docent
  • Leuke en interessante onderwerpen
  • Interactief: stel je vragen aan student-docent
  • Houdt je brein fris
  • Gewoon thuis te volgen op tablet, smartphone, laptop of pc

Deze colleges kun je online volgen

Student-docenten van de Stichting OGJG vertellen met passie over de meest uiteenlopende onderwerpen. Er is altijd wel een collegereeks die jou interesseert. Luister naar de meeslepende verhalen maar stel ook gerust je vragen aan de student-docent. Want dat kan allemaal. Gewoon thuis vanachter je eigen tablet, smartphone, laptop of pc.

Archeologie

Online colleges archeologie - Nina SchreuderDoor Nina Schreuder
18, 25 maart, 1, 8 april
19.30 - 20.30 uur

Wil je meer weten over de vroegste geschiedenis? Volg de 4 online colleges Archeologie. In het eerste college ‘Inleiding in de Archeologie’ maak je kennis met concepten als klimaat en menselijke evolutie. Dit zijn terugkerende onderwerpen binnen de archeologie. Tijdens het tweede college ‘Prehistorie: Jagers-Verzamelaars en Vroege Boeren’ doorloop je de prehistorie, met onderwerpen zoals voedselvergaring, werktuigproductie en het ontstaan van de landbouw. Het derde college ‘De Griekse Klassieke Oudheid’ gaat onder andere over aardewerk, beeldhouwkunst en architectuur van de oude Grieken. In het laatste college ‘De Romeinse Klassieke Oudheid’ hoor je over het verloop van het Romeinse Rijk, maar ook over de architectuur en stedenbouw van de Romeinen.

Meld je op tijd aan! Er kunnen maximaal 100 mensen meedoen.

Muziekgeschiedenis

Tweede reeks (herhaling)

Online colleges muziekgeschiedenis - studentdocent Ben van EnkDoor Ben van Enk
8, 15, 22 en 29 maart (inschrijving vol)
19.30 - 20.30 uur

Van Bach tot Mozart en Wagner tot Stravinsky: na deze colleges herken je ze allemaal. Duik samen met student-docent Ben van Enk in de geschiedenis van de klassieke muziek. Wat waren de belangrijkste muzikale ontwikkelingen van 1400 tot 2000? In 4 colleges neemt Ben je mee naar de Renaissance, de Barok, de klassieke periode en de Romantiek, en de moderne tijd. Aan de hand van prachtige luisterfragmenten kom je meer te weten over de geschiedenis van deze muzikale stromingen en de sleutelfiguren uit die tijd.

Samenvattingen downloaden

De belangstelling voor de online colleges Muziekgeschiedenis is zo groot dat aanmelden niet meer mogelijk is. Heel vervelend, excuus daarvoor. Wil je graag weten wat Ben van Enk vertelt? Of was je er wel bij en wil je Bens colleges graag nalezen? Download de samenvattingen:

Ledenvoordeel

• Gratis voor leden (normaal € 20,-)

Voorwaarde

Body

Zo meld je je aan voor de online colleges Archeologie

1. Klik hieronder op de knop Inloggen
  2. Log in met je lidnummer of het e-mailadres dat bij ons bekend is
  3. Scroll naar beneden en klik op de knop Aanmelden.
  4. Controleer je gegevens. Klopt alles? Klik op de knop Versturen