Online colleges politiek & economie

Leuk en leerzaam
Altijd al meer willen weten over politiek, psychologie, klassieke muziek of een ander interessant onderwerp? Dan zijn de online colleges echt iets voor jou: reeksen van 4 colleges, live gegeven door enthousiaste student-docenten van Stichting Oud Geleerd Jong Gedaan. Leuk en leerzaam! En perfect om je brein fris te houden!
  • Live colleges door student-docent
  • Leuke en interessante onderwerpen
  • Interactief: stel je vragen aan student-docent
  • Houdt je brein fris
  • Gewoon thuis te volgen op tablet, smartphone, laptop of pc

Politiek & economieSjef Liebergen

Door: Sjef Liebergen

Studentdocent Sjef Liebergen presenteert een collegereeks over politiek & economie. In vier colleges vertelt hij je wat politieke economie is. Wil je graag weten wat de basis van politiek is? Het is een studie van de mens en niet een opsomming van ingewikkelde formules uit de econometrie. Want uit formules komt vaak slechts één goed antwoord naar voren en bij politieke economie niet. Links, rechts, groen of populist? De oplossing ligt niet zomaar voor het oprapen: iedereen heeft op zijn of haar eigen manier gelijk.

In deze colleges bestuderen we waar de mening van een politicus uit voortkomt, waarom een opvatting verandert en welk gedachtegoed dominant is en hoe. Precies deze vragen proberen we te beantwoorden!

Wat zijn online colleges

Student-docenten van de Stichting OGJG vertellen met passie over de meest uiteenlopende onderwerpen. Er is altijd wel een collegereeks die jou interesseert. Luister naar de meeslepende verhalen maar stel ook gerust je vragen aan de student-docent. Want dat kan allemaal. Gewoon thuis vanachter je eigen tablet, smartphone, laptop of pc.

Samenvattingen politiek & economie downloaden

Samenvattingen Geheim van je brein downloaden

Ledenvoordeel

• Gratis voor leden (normaal € 20,-)