Echtcheiding

Online zelfhulp: in balans in slechte tijden
Een scheiding roept veel vragen en emoties op. Er zijn grote veranderingen. Die zijn voor iedereen anders. De zelfhulpmodule Echtscheiding van Stichting mirro helpt je om in balans te blijven in slechte tijden. Anoniem. Gratis voor leden.

Zo werkt de online zelfhulpmodule Echtscheiding

Illustratie van vertwijfeld kijkende vrouw met gescheurde fotoOnderwerpen

• Twijfel
    Wat is er voor en wat tegen uit elkaar gaan? Als het besluit moet vallen om te gaan scheiden, accepteert en verwerk je dat beter als je beiden duidelijke motieven hebt.
  • Ex-partner
    Het is belangrijk om je partnerrelatie zorgvuldig af te sluiten, zodat je met vertrouwen in jezelf door kunt met je leven.
  • Omgaan met stress
    Waarmee hangt de stress na je scheiding precies samen? Als je weet waar de emoties en stress vandaan komen, kun je ermee leren omgaan en de oorzaken aanpakken.
  • Kinderen en ouderschap
    Hoe zorg je ervoor dat je kinderen aan de nieuwe omstandigheden wennen, leren omgaan met het verlies en weer een dagelijks ritme terugvinden? Je kunt als ouders als team blijven functioneren door voldoende overeenstemmende regels en rituelen.

Oefeningen, tips, informatie en ervaringen van anderen

Je leest informatie, krijgt tips en doet oefeningen. Ook vertellen ervaringsdeskundigen hun verhaal. De online module bestaat uit verschillende onderdelen die je in je eigen tempo en volgorde kunt doorlopen. Wanneer het jou uitkomt. Elk onderdeel bevat een intro, uitleg, oefening en terugblik.

Start- en eindmeting

De zelfhulpmodule Echtscheiding begint met een startmeting. Die geeft je een idee van je huidige situatie. Hoe is jouw balans? Als je de module hebt afgerond, kun je jezelf bij de eindmeting nogmaals testen. Is er verbetering te zien, of kun je op onderdelen nog meer oefenen?

Anoniem

De zelfhulpmodule Echtscheiding doorloop je anoniem. Niemand weet wie je bent. En niemand wordt op de hoogte gesteld, dus ook je huisarts en zorgverzekeraar niet.

Wat gebeurt er met je gegevens?

• Als je de zelfhulpmodule wilt starten, moet je eerst inloggen op de website van de ledenvereniging. Het inloggen dient er alleen voor om je lidmaatschap te checken. Wij sturen geen gegevens van jou door naar mirro.
  • De gegevens die je opgeeft op de website van mirro, zijn alleen nodig om je te kunnen benaderen en de behandeling op jou af te stemmen.

Ledenvoordeel

• Als lid doorloop je de zelfhulpmodule Echtscheiding gratis.

Voorwaarde