‘Het is voor mij echt een uitkomst’

Maaltijden van Vers aan Tafel
Tijdens de maaltijdproeverij werd Vers aan Tafel het best beoordeeld door de leden. Hun runderlapje viel erg goed in de smaak. Het viel vanzelf uit elkaar, was een van de conclusies. Precies zoals het hoort.

Een terechte ‘winnaar’, vindt Ad Oud. Hij woont alleen en is geen geweldige kok, vindt hij zelf. “Ach, ik vond eten en koken nooit zo belangrijk. Tot ik vijf jaar geleden een darmoperatie moest ondergaan en een stoma kreeg. Dat hakte er wel even in. Tijdens mijn revalidatie bleek ik ondergewicht te hebben. Een diëtist wees me daarop. Ik moest beter gaan eten, zei ze, om goed te kunnen herstellen.”

Op gewicht

De diëtist raadde hem deze maaltijdservice aan. Dan maakt het niet uit of je zin hebt om te koken of niet, je hebt altijd voorraad. Hij volgde haar raad op en eet nu bijna elke dag zo’n vriesverse maaltijd. “Het is voor mij echt een uitkomst. Het is lekker én makkelijk. Elke veertien dagen neemt de bezorger een nieuw bestelformulier mee en kies ik waar ik zin in heb: blinde vink, schnitzel of een kipstoofpotje. Hollandse kost. Heel smakelijk.” Met de gezondheid van Ad gaat het stukken beter. Hij is meer op gewicht, doet alles lopend en sport twee keer per week. “Ik ben er blij mee. Ik hou nog steeds niet van koken, maar wel van lekker eten. En het is zo gepiept. Ik zet de maaltijd in de magnetron en na een minuut of vijftien kan ik aan tafel.” Glunderend: “Vanavond staat er kibbeling met doperwtjes, wortels en gekruide aardappelblokjes op het menu. Dat klinkt goed, toch?”

Stoofpeer

Algemeen directeur Joost de Man vindt het hartstikke leuk dat Vers aan Tafel als favoriet naar voren is gekomen bij de maaltijdproeverij. “Mijn eigen oma genoot regelmatig van de vriesverse maaltijden. Het runderlapje met stoofpeer en puree was haar lievelingsgerecht”, vertelt hij glimlachend. Hij is trots op deze klassieker. “Zelf eet ik ook zo’n drie keer per week een vriesverse maaltijd. En dat bevalt heel goed. Natuurlijk sta ik helemaal achter onze maaltijden, maar ze zijn ook echt lekker. Mijn favorieten zijn denk ik de zuurkoolstamppot en zalm in dillesaus. We hopen op een duurzame relatie waar onze leden lekker van kunnen profiteren.”

Een feestje

“De proeverij was erg geslaagd”, vertelt Rene Pook, productbeheerder bij Espria Ledenvereniging en medeorganisator van de proeverij. “Lekker eten verbindt, dat bleek wel weer. De deelnemers waren kritisch en probeerden de anderen niet te beïnvloeden. De beoordelingen waren soms heel verschillend, maar dat kan natuurlijk. We hechten veel waarde aan de uitslag. De leden hebben gekozen en wij staan er helemaal achter. Extra voordeel is dat Vers aan Tafel geen kleurstoffen en smaakversterkers toevoegt aan de maaltijden. En je kunt dieetwensen aangeven."

Maak nu kennis met de Winterbox voor € 31,39

Bestel nu de Winterbox met zes heerlijke stamppotten en ontdek het gemak van Vers aan Tafel. Gebruik de kortingscode 23ELVWINTERBOX om te profiteren van de korting. Bestellen kan via versaantafel.nl of via 088 – 383 20 00.