Wij helpen je op weg

Zodat je verder kunt
Het is fijn om zelf je eigen zaken te kunnen regelen. Om niet steeds een beroep te hoeven doen op je kinderen of familie. Er is tegenwoordig ontzettend veel mogelijk: van services en vervoersmiddelen om zelf van A naar B te komen tot hulp bij het aanvragen van zorg of administratieve ondersteuning.

Zo helpen wij je verder

Onze ledenadviseur kent de weg door het doolhof van regels, voorzieningen en hulpverlening als geen ander. Zij helpt je op weg met advies of bemiddeling. Zij verdiept zich in je persoonlijke situatie en wensen en verwijst je alleen door naar aanbieders die aan onze kwaliteitseisen voldoen.

Meer over onze ledenadviseur  >>

Ledenadviseur aan de telefoon

Makkelijk je eigen zaken regelen

Ledenadviseur op bezoek bij oudere man

Kunt u ergens hulp bij gebruiken?

Net ontslagen uit het ziekenhuis? Heb je hulpmiddelen of extra ondersteuning nodig om je thuis te kunnen redden? Of een klusje waar je hulp bij kunt gebruiken? Onze ledenadviseur vertelt je graag wat de mogelijkheden zijn. Per telefoon, per e-mail of bij je thuis.

Zoek je contact in de buurt?

Het is fijn om mensen in je omgeving te hebben die je kunt bellen en waar je naartoe kunt gaan. Of dat nu is voor de gezelligheid, voor advies of voor hulp. Wij helpen je graag om andere mensen te leren kennen, bijvoorbeeld door je de weg te wijzen naar activiteiten, clubs en bijeenkomsten in de buurt.

Twee vrouwen laten honden uit

Oudere vrouw in rolstoel met begeleidster

Zoek je een betrouwbare aanbieder?

Op basis van je wensen en behoeften zoeken onze ledenadviseurs een passende aanbieder voor je. Dit zijn aanbieders die door de ledenvereniging zijn geselecteerd op basis van onze kwaliteitseisen. Dat is wel zo vertrouwd. Als je wilt brengt onze ledenadviseur je met deze aanbieder in contact.

Vrouw van ca. 40 jaarEen gerust gevoel

“Vanwege haar reuma heeft mijn moeder steeds meer moeite met dagelijkse dingen als stofzuigen of boodschappen halen. Ik woon niet dichtbij en maak mij zorgen hierover."
"De ledenadviseur nam uitgebreid de tijd om door te nemen wat we allemaal zouden kunnen doen om mijn moeder te ontlasten. We zijn begonnen met een boodschappenservice en een ergotherapeut. Die komt wekelijks  langs en laat mijn moeder dan zien hoe ze bepaalde dingen kan doen met minder moeite."
"De basisverzekering vergoedt dit. Mijn moeder kan zich zo prima redden en dat geeft ook mij een gerust gevoel.”

Wendy van Dam, lid