Bezoek een ledenadviseur op een van onze spreekuren!

Snel een antwoord en goed advies
Met al je vragen over wonen, zorg en welzijn kun je terecht bij onze ledenadviseurs. Op meerdere plekken en verschillende momenten in de week staan ze voor je klaar om advies te geven tijdens het inloopspreekuur. We vertellen waar je met welke vraag terechtkunt en ledenadviseur Greetje Kroeze geeft de nodige toelichting.

Wie, wat, wanneer?

Wat is het spreekuur?

“Het spreekuur is er voor iedereen die vragen heeft over wonen, zorg en welzijn”, zegt Greetje. “Vooral korte vragen waarop we snel een antwoord hebben. De vragen kunnen heel breed zijn. De ledenadviseur geeft altijd een advies. Het komt soms ook voor dat we liever toch een uitgebreider antwoord willen geven dan tijdens het spreekuur mogelijk is. In dat geval maken we een afspraak voor een huisbezoek.”

Welke verschillende spreekuren zijn er?

Het spreekuur van de ledenvereniging is op twee verschillende plekken: Alkmaar en Klazienaveen. In Alkmaar kun je niet alleen terecht om je vragen te stellen. Je kunt er ook Het Slimste Huis bezoeken voor hulp bij comfortabel en veilig wonen. Op donderdag tussen 10.00 en 13.00 uur is er een ledenadviseur aanwezig. Het adres van Het Slimste Huis is Noorderkade 173 in Alkmaar.

In Klazienaveen is een spreekuur in een gezondheidscentrum zodat de partijen die daar zitten ons kunnen ondersteunen. Iedere eerste en derde maandag van de maand tussen 8.30 en 12.30 uur is dit spreekuur bij Welzijn- en Gezondheidscentrum De Blokken, Van Echtenskanaal Noordzijde 161.

Nieuwe locatie

Bij deze twee locaties blijft het waarschijnlijk niet. De ledenvereniging heeft concrete plannen om ook in Emmen te beginnen met een inloopspreekuur. “Ik hoop dat we in november van start gaan”, zegt Greetje. “De datum en plek liggen nog niet helemaal vast, maar de kans is groot dat het allemaal doorgaat. Ik kijk ernaar uit!”