Klassieke concerten

€ 50,- korting op concerten op historische locaties
Beleef de Messiah van Händel, de Matthäus Passion van Bach of een van de andere schitterende concerten. Kom naar Het Concertgebouw in Amsterdam of naar een historische kerk bij u in de buurt. Uw ledenvoordeel: € 50,- korting op de ticketprijs en een gratis cd.

De 80 musici van The Bach Choir & Orchestra of the Netherlands laten u genieten van schitterende klassieke muziek. Tijdens de concerten is een grote betrokkenheid zichtbaar van de musici en zangers. Zij zorgen voor uitvoeringen die sprankelend zijn, vol emotie en spiritualiteit en met een ongekende loyaliteit aan de composities die worden vertolkt. Niet in de laatste plaats is hierbij de passie zichtbaar van artistiek leider en dirigent Pieter Jan Leusink.

The Bach Orchestra of the Netherlands bespeelt authentieke instrumenten uit Bachs tijd en behoort tot de top van Europese barokorkesten. Het orkest wordt geroemd om haar dynamische en expressieve klank.

Zo reserveert u uw tickets

1. Kies hieronder het concert uit, inclusief plaats en datum, dat u wilt bezoeken.
  2. Hou uw lidnummer bij de hand
  3. Bel de ledenvereniging 088 – 383 20 00
  4. Reserveer de tickets voor het concert van uw keuze. Geef uw lidnummer door voor de korting.
  5. De factuur en tickets ontvangt u binnen 3 werkdagen per e-mail.

Last minute tickets bestellen? Bel de ticketlijn van Stichting Beleef Klassiek, 0900 – 8191 (tijdens kantooruren, 45 ct/min). Uw tickets liggen klaar bij de entree van de concertlocatie. De factuur ontvangt u per post.

Gerdie de GruntDit vertellen concertgangers

Vaste concertganger Gerdie de Grunt (56) uit Eindhoven is 'ontzettende fan' van The Bach Choir & Orchestra of the Netherlands. De concerten raken haar elke keer weer.

Concertreeks 2019-2020

Requiem & Krönungsmesse - W.A. Mozart

Februari 2020

Klassieke concerten - Requiem MozartMozarts Requiem werd door de film Amadeus bekend bij het grote publiek. Het is misschien wel het meest indrukwekkende werk van de jonggestorven componist.
De feestelijke Krönungsmesse laat een heel andere Mozart horen. De mis mocht niet langer dan 45 minuten duren. Door deze beperking straalt de mis van vitaliteit en energie.

Uw voordeel als lid

• Prijs voor leden € 25,- (normaal € 75,-): Apeldoorn, Arnhem, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Leiden, Nijmegen, Rotterdam, Utrecht, Zwolle
  • Gratis cd

Kies uw concert uit in het concertoverzicht van Requiem & Krönungsmesse - W.A. Mozart

Matthäus Passion - J.S. Bach

Maart, april 2020

Klassieke muziek - Matthäus PassionLaat u meevoeren in de indrukwekkende sfeer van Bachs meesterwerk. Wilt u de Matthäus Passion écht beleven? Wilt u ervaren wat een ‘live’ uitvoering van zorgvuldig geselecteerde internationale solisten met u kan doen? Kom dan luisteren. Net als de 40.000 muziekliefhebbers die jaarlijks naar de unieke uitvoeringen van The Bach Choir & Orchestra of the Netherlands komen.

Uw voordeel als lid

• Prijs voor leden € 25,- (normaal € 75,-): Alkmaar, Amersfoort, Apeldoorn, Arnhem, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Elburg, Groningen, Leiden, Nijmegen, Rotterdam, Utrecht, Zwolle

Kies uw concert uit in het concertoverzicht van Matthäus Passion - J.S. Bach

Messiah - G.F. Händel

April 2020

Klassieke concert - Messiah HändelDe Messiah van Händel is nauw verbonden met de Kerst. Het koor en orkest hebben een gelijkwaardige rol in dit wereldberoemde oratorium. De geweldige solisten maken de uitvoering compleet. Dagblad Trouw: ‘In het Concertgebouw in Amsterdam kwam een meesterwerk meesterlijk tot klinken, verrassend kleinschalig qua aantal uitvoerenden, maar nog verrassender in de grootse uitwerking ervan.'

Kies uw concert uit in het concertoverzicht van Messiah - G.F. Händel

3600 Baroque

Mei 2020

Klassieke concertenUnieke concertbeleving: als muziekliefhebber neemt u plaats om de musici heen en kunt ze als het ware aanraken. Dus waar u ook zit, het is altijd dichtbij zodat u optimaal kunt genieten van deze eeuwenoude muziek. Zo ervaart u een grote interactie bij Vivaldi's Vierjaargetijden, waarbij violist Igor Ruhadze zal soleren, en het prachtige Stabat Mater, dat sopraan Olga Zinovieva op het lijf is geschreven.

Uw voordeel als lid

• Prijs voor leden € 22,50 (normaal € 72,50): Alkmaar, Den Bosch, Den Haag, Groningen, Leiden, Nijmegen, Rotterdam, Utrecht

Kies uw concert uit in het concertoverzicht van 3600 Baroque

• € 50,- korting op de ticketprijs