Langer thuis wonen

Langer thuis wonen in het huis dat je goed kent, in je vertrouwde buurt. Maar dan wel veilig. Hoe pak je dat aan? En wat als je toch beter anders kunt gaan wonen? Bekijk de tips en informatie.

Langer thuis wonen met deze hulpmiddelen

Persoonsalarm

Gevallen in de badkamer en lukt opstaan niet meer? Of bang dat er iets gebeurt tijdens een fietstochtje? Met persoonsalarmering is langer thuis wonen eenvoudig. De ledenvereniging biedt Persoonsalarm Overal met korting voor leden. Je draagt het kleine alarm om je nek of met een clip aan je kleding. Zowel thuis als buiten sla je alarm als er iets gebeurt. Binnen een halfuur komt er een hulpverlener naar je toe. Om hulpverleners altijd binnen te kunnen laten bij je thuis, is een sleutelkluis een goede oplossing.

Houd het veilig

Is je huis klaar voor de toekomst? Bedenk op tijd wat voor aanpassingen je daarvoor nodig hebt en bekijk of er vergoedingen mogelijk zijn. Werk losse kabels weg en plaats bijvoorbeeld een extra trapleuning. Lees de tips om je badkamer veiliger te maken en welke elektronische hulpmiddelen er zijn om langer thuis te wonen.

Valpreventie

Langer thuis wonen? Investeer in valpreventie, want op verschillende plekken in huis kan je vallen. Lees de beste tips om vallen te voorkomen. Bekijk ook hoe je je evenwicht verbetert. Dan sta je steviger op je benen.

Langer thuis wonen, of niet?

Wil je langer thuis wonen? Maar is het huis waarin je woont te groot? Ontdek op welke manier je kleiner kunt wonen. Er zijn ook andere woonvormen. Je woont wel zelfstandig, maar deelt onderhoud en zorg voor een tuin met anderen. Bekijk de mogelijkheden als langer thuis wonen niet meer lukt.

Chatten

Chat met onze