Opvoedingsondersteuning

Gratis drie gesprekken met een opvoedingsdeskundige
50% van de ouders in Nederland heeft weleens vragen over de opvoeding van zijn/haar kind. En dat is niet gek. Elk kind is anders, reageert anders en heeft behoefte aan iets anders. Er is dus niet één ‘juiste opvoeding’. Twijfel jij weleens over de opvoeding van je kind? Een orthopedagoog kan ondersteuning bieden.

Wat is een orthopedagoog?

Een orthopedagoog is een professional die zich richt op de ontwikkeling, opvoeding en begeleiding van kinderen en jongeren.

Wat doet een orthopedagoog?

Als ouder kan het soms lastig zijn om te weten wat de beste aanpak is in bepaalde situaties. Een orthopedagoog begrijpt dat en staat klaar om je te ondersteunen. Of het nu gaat om communicatie, gedragsproblemen of andere uitdagingen; een orthopedagoog biedt een luisterend oor en helpt je met het vinden van praktische oplossingen die passen bij jouw gezin. Onze opvoedingsondersteuning is erop gericht om jou als ouder in je kracht te zetten en je zelfvertrouwen te vergroten. We geloven in een positieve benadering waarin we samenwerken om het beste uit jou en je kind te halen.

Wanneer is het relevant om een orthopedagoog in te schakelen?

Voorbeelden van onderwerpen waarbij de orthopedagoog je goed kan begeleiden zijn: driftbuien, slaapproblemen, overgewicht, zindelijkheidsproblemen (obstipatie, broekpoepen, bedplassen), weerbaarheid, (faal-)angstig-, agressief- of pubergedrag, een stagnerende of afwijkende ontwikkeling, gedragsproblemen op school, verwerking van pesten, echtscheiding, huiselijk geweld, hechtingsproblemen en onverklaarbare hoofd- en/of buikpijn.

Profiteer van drie gratis adviesgesprekken met een orthopedagoog

Als lid van Espria Ledenvereniging (€ 22,50 per jaar) profiteer je van 3 gratis adviesgesprekken met een orthopedagoog. In deze gesprekken bespreek je samen met de orthopedagoog jouw persoonlijke situatie en ontvang je adviezen die je direct kunt toepassen in de praktijk. Afhankelijk van hoe de daaropvolgende dagen/weken gaan, wordt er eventueel een tweede of derde gesprek ingepland.

*Espria Ledenvereniging doet niet aan dossiervorming. Dit betekent dat je als ouder zelf verantwoordelijk bent voor de stappen die je onderneemt na de gegeven adviezen en eventuele doorverwijzingen.

Hulp van een orthopedagoog bij zindelijkheid

Een orthopedagoog biedt waardevolle hulp bij het zindelijk maken van je kind. Zo ondersteunt een orthopedagoog je bij het begrijpen van de zindelijkheidsfase en de individuele behoeften van je kind. Daarnaast reikt een orthopedagoog je bepaalde strategieën en methodes aan voor een positieve en effectieve aanpak, zodat jij en je kind je gesteund en zelfverzekerd voelen tijdens het leerproces.

Direct lid worden

Meld je vandaag nog online aan als lid van Espria Ledenvereniging en profiteer van alle voordelen die we bieden op het gebied van opvoeding. Hulp nodig? Onze Ledenadviseurs staan voor je klaar.

Ledenvoordeel

• Gratis voor leden drie gesprekken met een opvoedingsdeskundige

• Je bent lid van Espria Ledenvereniging. Voor € 22,50 per jaar ben je al lid!
  • Je woont in in het werkgebied van Icare JGZ en Icare V&V (Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Flevoland en De Veluwe).
  • Je kind is 18 jaar of jonger.

Chatten

Chat met onze