Kom bij het ledenpanel!

‘Voor leden, door leden’
Wil je meedenken en -praten over onder andere onze producten, diensten en communicatie? Sluit je dan aan bij het ledenpanel. 1000 leden gingen je al voor. Ledenpanelbeheerder Marlon de Haan legt uit wat het panel precies doet, waarom we het belangrijk vinden en wat je ervoor terugkrijgt.

Alles over het ledenpanel

“Het ledenpanel is er zodat leden kunnen meedenken over alles wat Espria Ledenvereniging doet”, vertelt Marlon. “We doen alles voor én met onze leden, dus willen we weten wat hun wensen en behoeften zijn. Met het panel staan we dicht bij de leden – en dat vinden we belangrijk. Het is een plek waar leden kunnen aangeven wat ze denken en vinden.”

Geoptimaliseerd aanbod

Als panellid kun je meedoen aan verschillende online onderzoeken; van korte vragen tot uitgebreide vragenlijsten en van testjes tot experimenten. Altijd anoniem en gemakkelijk in gebruik. “Op termijn willen we zelfs fysieke bijeenkomsten organiseren”, zegt Marlon. “De onderzoeken gaan over ons aanbod, maar ook over hoe we communiceren als ledenvereniging. Uiteindelijk moet dit zorgen voor een geoptimaliseerd aanbod van service, diensten en informatie.”

Alarmknop testen

Een voorbeeld van zo’n onderzoek ging over het persoonsalarm, een van onze producten. “We vroegen een kleine groep leden een tijdje terug om vier weken de alarmknop thuis te testen. Daar kwam uit dat de handleiding voor veel verwarring zorgde. Met dat resultaat zijn we teruggegaan naar de leverancier, die vervolgens een nieuwe handleiding maakte. We willen een onderzoek en de opvolging ervan zo concreet mogelijk maken.”

Zelf kiezen

Maar liefst 1000 leden zijn al lid van het panel. De meesten zijn zeer actief en betrokken, maar dat hoeft niet. “Je ontvangt per jaar zes tot acht verzoeken om mee te doen aan een onderzoek. Bij elk onderzoek kun je kiezen of je er wel of niet aan meedoet. Als je je hebt ingeschreven, kun je je op elk moment weer uitschrijven. Een paar keer per jaar ontvang je een samenvatting van alle resultaten en onze bevindingen. We geven dan aan wat we daarmee doen en je kunt altijd vragen of ideeën aanleveren. Ook kun je op ieder moment met je inloggegevens de onderzoeken terugkijken.”

Nieuwsgierig geworden?

Je bent van harte welkom om je vrijblijvend aan te melden voor het ledenpanel. Meld je nu aan!