Ledenvereniging snelt de zorg te hulp

Help de zorg
Espria Ledenvereniging start een opmerkelijke actie. Nu de zorg zich in coronatijd moet beperken tot de noodzakelijke zorghandelingen, hebben veel mensen het moeilijk achter de voordeur. En hebben zorgmedewerkers vaak het gevoel tekort te schieten. In een open brief aan zorgverleners en zorgontvangers biedt de ledenvereniging – 310.000 huishoudens sterk – daarom haar diensten aan. De brief verschijnt deze week in de regionale media in het werkgebied van de ledenvereniging.

“We willen de zorg ontlasten en mensen achter de voordeur uit de brand helpen. Dat is nu broodnodig,” zegt manager Cynthia op den Brouw van Espria Ledenvereniging. De ledenvereniging vertegenwoordigt 310.000 huishoudens en heeft als oogmerk een solidaire samenleving waarin mensen zo lang mogelijk kunnen leven en wonen op hun eigen manier. En waarin zorgen voor elkaar verder gaat dan zorg.

“Als ledenvereniging werken we nauw samen met onze partners in zorg en welzijn”, vervolgt Op den Brouw. “Door de coronacrisis hebben zij nóg minder tijd en mogelijkheden om extra hulp en ondersteuning te organiseren. En dat is precies waar wij voor op de wereld zijn. Daarom roepen we zowel zorgverleners als zorgontvangers op om ons te bellen met hun vragen. We hebben een regelteam klaarstaan, dat 7 dagen per week vragen beantwoordt en op zoek gaat naar oplossingen.”