Bereik een gezond gewicht

Gezond gewicht bereiken? Vaak is het een kwestie van een andere leefstijl. De ledenvereniging helpt je met tips en kortingen.

Bereik een gezond gewicht

Ben je een paar kilo te zwaar of heb je echt overgewicht? Wat is nu eigenlijk een gezond gewicht? Binnen 5 minuten reken je uit of je te zwaar bent. Ben je te dik? Lees hoe je iets doet aan je overgewicht en hoe je de kilo's kwijtraakt door gezonder te eten.

Gezond gewicht na stoppen met roken

Gestopt met roken? En heb je nu vaker trek in iets lekkers? Veel stoppers krijgen na het stoppen met roken te maken met overgewicht. Ga bijvoorbeeld meer bewegen. Dit helpt om stoppen met roken vol te houden met een gezond gewicht. Als je stopt met roken, vertraagt je stofwisseling. Maar door bewegen en sporten versnelt je stofwisseling juist weer. Zo kom je dus niet aan. Zoek afleiding als je zin krijgt in een sigaret of een slechte snack. Ga bijvoorbeeld wat leuks doen.

Ondervoeding: voorkom het

Bij een gezond gewicht denken mensen vaak aan overgewicht voorkomen. Maar ondergewicht komt ook voor, vooral bij ouderen. Veel ouderen vinden het lastig om regelmatig en genoeg te eten en drinken. Bijvoorbeeld omdat ze eenzaam zijn en weinig eetlust hebben. Ben je mantelzorger? Of zie je dat iemand bij je in de buurt zonder reden veel afvalt? Je kunt helpen door te zorgen voor genoeg eiwitten in de maaltijden. Maak het gezellig en zorg voor regelmatige eetmomenten.