Onderzoek Cursus en gids

De Cursus Zorgen voor een ander en een gids zijn ontwikkeld
Door de uitkomsten van het onderzoek Cursus en gids hebben we inzicht gekregen in de knelpunten, behoeften en ondersteuning van zorggevers.

De ledenvereniging heeft speciaal voor mantelzorgers de cursus Zorgen voor een ander ontwikkeld. De cursus bestaat uit 2 bijeenkomsten en heeft 4 onderwerpen:

• Zorg en ondersteuning thuis, hoe regelt u dat?
  • Ondersteuning voor mantelzorgers: de kunst van het zorgen en loslaten
  • Uw naaste verzorgen: praktische tips voor de dagelijkse verzorging
  • Uzelf niet vergeten als mantelzorger: zorgen voor een ander maar ook voor uzelf

Daarnaast hebben we een gids ontwikkeld, die deelnemers bij de cursus ontvangen als naslagwerk. Ideaal om alles thuis nog eens rustig na te lezen en om extra informatie uit te halen. De gids hebben we gemaakt in samenwerking met welzijnsorganisaties, mantelzorgcentra en zorgorganisaties.

De cursus Zorgen voor een ander is een landelijke cursus die in november 2017 is gestart in Hoogeveen. In 2018 wordt de cursus Zorgen voor een ander gegeven op meerdere locaties in het land.

Resultaten onderzoek Cursus en gids