Onderzoek Panelevaluatie

79% van de panelleden is (zeer) tevreden over het panel
De panelevaluatie geeft de ledenvereniging inzicht in de tevredenheid van panelleden over het ledenpanel. De conclusie van de onderzoeksresultaten is dat de meeste panelleden (zeer) tevreden over het panel zijn: 79%. Daar is de ledenvereniging heel erg blij mee!

Uitkomsten onderzoek Panelevaluatie

De belangrijkste uitkomsten over onderzoeken binnen het ledenpanel:

• Leden vinden de onderwerpen (zeer) interessant (59%)
  • 87% vindt de vragenlijsten gemakkelijk om in te vullen
  • 61% vindt de vragenlijsten leuk om in te vullen
  • 80% kan zijn / haar mening voldoende kwijt
  • 90% vindt de frequentie van uitnodigingen goed
  • 90% vindt de lengte van vragenlijsten goed

Dit doen wij met de uitkomst

Op basis van bovenstaande uitkomsten, gaan we op dezelfde manier verder. Zo ontvang je dus gemiddeld 8 keer per jaar een onderzoek van ongeveer dezelfde lengte als voorheen.

Verbetersuggesties van panelleden

• Panelleden willen meedenken over vragen en onderwerpen. In de nieuwe rubriek ‘Goed idee? Kom ermee!’ mag je vragen insturen voor een onderzoek dat wij gaan doen.
  • Panelleden willen weten wat er met de resultaten van een onderzoek wordt gedaan. Wat we doen met de reacties van panelleden, lees je altijd terug in de ledenpanelnieuwsbrief.
  • Panelleden willen graag een keer live deelnemen aan een onderzoek. We bekijken per onderzoek of we leden uitnodigen voor een interview/persoonlijk gesprek. De ledenvereniging heeft dit al eens gedaan. Eind 2018 heeft een kleine groep leden in Beilen onze website getest.
  • Panelleden zeggen dat zij lijsten ontvangen die niet/nog niet op hun van toepassing zijn. Dat kan inderdaad gebeuren, maar ook als je bij de antwoorden ‘niet van toepassing’ invult, dan kan dat waardevolle informatie voor de ledenvereniging zijn. Dan willen wij juist antwoord van alle mensen uit het ledenpanel van alle leeftijden.
  • Pannelleden willen makkelijker inloggen in het ledenpanel. Vanaf augustus 2019 is dat gerealiseerd.

Panelevaluatie