Overgangsklachten

Online zelfhulp: op eigen kracht door de overgang
Herken de overgang. Elke vrouw ervaart de overgang anders. De zelfhulpmodule Overgangsklachten van Stichting mirro geeft je tips, informatie en oefeningen om in balans te blijven tijdens de overgang. Anoniem. Gratis voor leden.

Inhoud module

Illustratie van vrouw met rode blosjes en waaier in de handOnderwerpen

• Herken de overgang
    80% heeft last van opvliegers en slecht slapen. Eén op de drie heeft hier zo veel last van dat ze zich regelmatig ziek meldt.
  • Mijn omgeving en mijn overgang
    Welke impact heeft de overgang op jouw relaties?
  • Leefstijl en ontspanning
    Door jouw leefstijl te verbeteren en voor voldoende ontspanning te zorgen, verminder je stress en slaapproblemen.
  • Wijzer door de overgang
    Vind de balans met andere gebeurtenissen in jouw leven zoals de zorg voor je ouders, kinderen de deur uit.

Oefeningen, tips, informatie en ervaringen van anderen

Je leest informatie, krijgt tips en doet oefeningen. Ook vertellen ervaringsdeskundigen hun verhaal. De online module bestaat uit verschillende onderdelen die je in je eigen tempo en volgorde kunt doorlopen. Wanneer het jou uitkomt. Elk onderdeel bevat een intro, uitleg, oefening en terugblik.

Start- en eindmeting

De zelfhulpmodule Overgangsklachten begint met een startmeting. Die geeft je een idee van je huidige situatie. Hoe is jouw balans? Als je de module hebt afgerond, kun je jezelf bij de eindmeting nogmaals testen. Is er verbetering te zien, of kun je op onderdelen nog meer oefenen?

Anoniem

De zelfhulpmodule Overgangsklachten doorloop je anoniem. Niemand weet wie je bent. En niemand wordt op de hoogte gesteld, dus ook je huisarts en zorgverzekeraar niet.

Wat gebeurt er met je gegevens?

• Als je de zelfhulpmodule wilt starten, moet je eerst inloggen op de website van de ledenvereniging. Het inloggen dient er alleen voor om je lidmaatschap te checken. Wij sturen geen gegevens van jou door naar mirro.
  • De gegevens die je opgeeft op de website van mirro, zijn alleen nodig om je te kunnen benaderen en de behandeling op jou af te stemmen.

Ledenvoordeel

• Als lid doorloop je de zelfhulpmodule Overgangsklachten gratis.

Voorwaarde