Persoonsalarm Smart

Verkleint risico’s, een beschermd gevoel
Vrouw met kop thee/koffie in de hand kijkt uit het raam
Woont uw vader, moeder of naaste zelfstandig en alleen thuis? Voelt u zich ongerust of dat nog wel goed gaat? Zelf zal uw naaste niet zo gauw zeggen dat het wat minder gaat. Persoonsalarm Smart kan een oplossing zijn: een slim sensorsysteem dat de bewegingen van uw naaste registreert en doorstuurt naar een app op uw smartphone. Zo kunt u zelf kijken hoe het met uw naaste gaat.

• Slim sensorsysteem, dat bewegingen registreert
  • App op smartphone laat activiteiten zien
  • App meldt trends
  • Zonder camera's
  • Alarm gaat naar uw smartphone of naar de zorgcentrale
  • Abonnement per maand opzegbaar
  • Aanschaf sensorpakket met ledenkorting
  • Gratis installatie voor leden

Zo werkt Persoonsalarm Smart

Op een aantal plekken in het huis van uw naaste worden sensoren geplaatst. Die zijn gekoppeld aan een slim systeem dat registreert en analyseert wat uw naaste dagelijks doet. Het herkent daarin patronen zoals: hoe laat staat hij op, hoe lang is hij in de badkamer, etc.

Man kijkt op zijn telefoonSmartphone met app Persoonsalarm SmartVia een app kunt u de dagelijkse activiteiten van uw naaste bekijken. Daarnaast krijgt u een melding op uw telefoon, als het sensorsysteem iets bijzonders opmerkt:

• Als er een verandering in een patroon sluipt, bijvoorbeeld: uw naaste gaat steeds langzamer lopen, gaat steeds vaker naar het toilet of doet de koelkast minder vaak open. Dit kunnen aanwijzingen zijn voor een hoger risico op vallen, een mogelijke blaasontsteking en risico van ondervoeding.
  • Als uw naaste mogelijk iets is overkomen, bijvoorbeeld: komt niet uit bed, is in de badkamer en laat geen beweging zien of is niet thuisgekomen. U krijgt dan een alarm op uw telefoon.
  • Uw naaste krijgt ook een alarmknop om zelf alarm te kunnen slaan. U krijgt zo’n alarm binnen via melding of de zorgcentrale krijgt de melding. Er ontstaat via de alarmknop geen spreekluisterverbinding.

Uw rol als vrijwillig hulpverlener

Als u een alarmoproep ontvangt: lees hoe u dan uw naaste het beste helpt.

Zorgcentrale

De alarmoproep kan naar de zorgcentrale gaan, als uw naaste daarvoor een abonnement heeft. De centralist van ZCN belt dan contactpersonen in de omgeving van uw naaste bellen om hulp te bieden. Zo weet u zeker dat uw naaste hulp krijgt.

Voor het abonnement mét zorgcentrale betaalt uw naaste maar € 5,- meer (totaal € 17,95 per maand).

Preventief huisbezoek wijkverpleegkundige

De wijkverpleegkundige kan u en uw naaste vertellen over oplossingen die uw naaste kunnen helpen om zelfstandig te blijven wonen. Zoals Persoonsalarm Smart. De zorgverzekering betaalt de kosten van een preventief huisbezoek. U vraagt een preventief huisbezoek aan bij Zorgcentrale Noord (ZCN):

Kies het abonnement dat bij u past

• Persoonsalarm Smart zonder zorgcentrale € 12,95 per maand (normaal € 14,95)
  • Persoonsalarm Smart met zorgcentrale  € 17,95 per maand (normaal € 19,95)

Kies het sensorpakket dat bij uw naaste past

• Sensorpakket Appartement € 126,50 (normaal € 149,-)
  • Sensorpakket Woonhuis € 148,- (normaal € 174,-)
  • Gratis installatie (normaal € 99,-)

Bestellen

Uw abonnement gekozen? Met of zonder zorgcentrale? U regelt het allemaal in één keer:

Bel: 088 - 383 20 00

Uw voordeel als lid

• Korting op abonnement
  • Korting op aanschaf van de apparatuur
  • Gratis installatie
  • Gratis alarmknop

Informatie voor gebruikers

Wanneer slaat u alarm?

Storing, wat nu?

Alarmknop kwijt

Nieuw adres doorgeven

Opzeggen

Vrijwillig hulpverlener Persoonsalarm

Heeft iemand u gevraagd om alarmoproepen te ontvangen? Zo helpt u uw naaste het beste.

Vragen of klachten?

Heeft u verder nog een vraag? Bel of mail dan met Zorgcentrale Noord: 088 - 98 00 953 of pa@zcn.nl.
Heeft u een klacht over Persoonsalarm of een medewerker van ZCN? In de klachtenprocedure leest u wat u kunt doen.