Plukken met kinderen

Wildplukken is een superleuke buitenactiviteit
Wil je een dagje eropuit met je (klein)kind? Ga eens naar een pluktuin! Officieel is wildplukken verboden, maar op deze speciale plekken mag je wel wilde bloemen, groenten, kruiden en bessen plukken. Een superleuke buitenactiviteit. En bij thuiskomst kun je genieten van al het moois en lekkers dat je hebt verzameld. Elke pluktuin heeft iets moois te bieden. Hieronder vind je alvast een paar aanraders. Neem van tevoren contact op met de tuin die je wilt bezoeken, zodat je zeker weet dat die open is.

Overijssel

De Dolle Deel

In pluktuin De Dolle Deel in Hoonhorst vind je ruim 60 bloemperken. Deze zomer zijn er vooral veel dahlia’s en zonnebloemen. Hiervan kun je zelf een boeket samenstellen.

De Huppe

Ook in pluktuin De Huppe in Zwolle-Zuid kun je zelf een boeket samenstellen. Ze hebben zonnebloemen en dahlia’s, maar ook minder bekende soorten. Daarnaast vind je er verschillende eetbare bloemen en kruiden.

Drenthe

Zeldenrust

In de pluktuinen van blauwebessenkwekerij Zeldenrust in Wapse kun je terecht voor frambozen, bessen, pruimen en kersen.

Bosjes Fruit

Pluktuin Bosjes Fruit in Gieterveen staat bekend om heerlijk vers fruit.

Flevoland

Hannekes Pluktuin

Hannekes Pluktuin in Biddinghuizen heeft een wereld aan seizoensbloemen. Denk aan kaasjeskruid, slaapmutsjes, cosmea en scabiosa.

Almeerse Weelde

De Almeerse Weelde is een initiatief van boeren en burgers die van eten uit eigen omgeving houden. Je kunt er niet alleen wildplukken, maar ook van alles leren over voeding en zelf jam of pesto maken.

Veluwe

De Bosrand

Bij De Bosrand in Wageningen vind je vers fruit en een mooie selectie snijbloemen.

Boerderij ‘t Paradijs

Boerderij ’t Paradijs in Barneveld heeft allerlei biologische producten. Ook kun je er groenten, aardbeien en bloemen plukken.

Amsterdam

Fruittuin van West

In Fruittuin van West in Amsterdam kun je je eigen aardappels oogsten! Ook vind je er frambozen en verschillende bessen.

Casa Natura

In Casa Natura in omgeving Amsterdam kun je een kruidenwandeling maken. Zo ontdek je welke kruiden, bomen, struiken en vruchten er allemaal groeien in de natuur. Je mag ze bekijken, ruiken en proeven!

Noord-Holland

Pluktuin Bakkum

Bij Pluktuin Bakkum vind je veel snijbloemen. Met een emmer en een schaartje in de hand stel je in een handomdraai een mooi boeketje samen!

By Broersen

In de aardbeienkas van By Broersen vind je verse aardbeien. Ook groeien er frambozen, bramen, bessen en veel soorten snijbloemen.

Meer informatie

Benieuwd welke pluktuinen er bij jou in de buurt zitten? Via deze pagina vind je een handig overzicht. Andere leuke uitjes vind je in onze Voordeelshop