Persoonsalarmering: veilig gevoel

Met persoonsalarmering is er snel iemand bij je. Bijvoorbeeld als je uitglijdt in de badkamer. Een veilig gevoel. Bekijk hoe persoonsalarmering werkt.

Persoonsalarmering: zo werkt het

Een persoonsalarm is een alarmknop. Die draag je om je hals of maak je met een clip aan je kleding vast. Als er iets gebeurt, druk je op de knop. De zorgcentrale geeft een seintje aan een verpleger of familielid. Deze komt binnen een halfuur naar je toe. Je regelt persoonsalarmering door een abonnement te nemen. Je krijgt een alarmknop en een abonnement bij de zorgcentrale. De ledenvereniging biedt persoonsalarm met ledenkorting.

Persoonsalarmering voor thuis en buiten

Wandel je graag en ga je er nog regelmatig op uit? Met Persoonsalarm Overal heb je een alarmapparaatje bij je. Hiermee sla je zowel thuis als buiten de deur alarm. Je krijgt de zorgcentrale aan de lijn. Samen bepaal je wie zij voor je bellen. Bijvoorbeeld een verpleegkundige of een familielid. Met Persoonsalarm Thuis draag je binnenshuis een knop. Als er iets mis is, druk je op de knop.

Persoonsalarmering aanvragen

Een persoonsalarm vraag je online aan, of via een papieren aanvraagformulier. Als je eerst nog wat wilt vragen over persoonsalarmering, bel dan naar 088 - 98 00 953 of e-mail pa@zcn.nl

Sleutelkluis

Heb je persoonsalarmering? Dan is het handig om ook een sleutelkluis te hebben. Daarmee laat je een verpleegkundige op een veilige manier je huis binnen.

Wanneer sla je alarm?

Je mag persoonsalarmering alleen gebruiken in een noodsituatie. Bijvoorbeeld als je gevallen bent of als je je plotseling niet lekker voelt. Ook als je hulp nodig hebt bij het nemen van je medicijnen druk je op de knop. Maar als er geen nood is, dan niet. Dus bijvoorbeeld niet als je boodschappen nodig hebt. Bekijk wanneer je persoonsalarmering gebruikt.