Prettig en veilig wonen met slimme oplossingen

Er is zoveel mogelijk, kom het zelf eens ontdekken
Het Slimste Huis in Alkmaar is een demo-woning waar je slimme en handige producten en oplossingen vindt voor in huis. Zo kun je zelfstandig wonen met meer comfort en veiligheid. Arno Janssen werkt in het Slimste Huis en legt graag uit wat je er allemaal kunt beleven.

“Zoek je een oplossing voor nu, de toekomst of voor een ander? Wij denken met je mee.”

Arno JansenArno: “Je kunt in het Slimste Huis niet alleen producten zien, maar ze ook zelf beleven. Dat is zo leuk. Je kunt zelf vanuit je stoel de gordijnen sluiten, zelf een trap op lopen met verkleinde treden of ontdekken hoe anti-slip tegels in de badkamer helpen. En je krijgt van ons daarbij alle informatie die je nodig hebt.”

Beter te vroeg dan te laat

“Wij zeggen altijd dat je beter te vroeg dan te laat op zoek kunt naar meer gemak en veiligheid in huis. Dan heb je er nu al plezier van. Misschien zoek je een oplossing voor de toekomst, omdat je nog niet zover bent. Dat is ook prima, dan weet je al welke mogelijkheden er zijn. Maar je kunt ook dringend hulp nodig hebben, omdat je ziek bent of tijdelijk even minder mobiel. Of omdat een familielid wat extra ondersteuning nodig heeft. We leggen de mogelijkheden graag uit.”

Rondleiding

“In het Slimste Huis zijn alle kamers van een huis ingericht. De keuken, woonkamer, slaapkamer... maar ook de badkamer, de hal en trap. Want overal in huis zitten plekken die je veiliger kunt maken. Een gastvrouw of gastheer loopt met jou door het huis en vertelt welke handige en slimme oplossingen en hulpmiddelen er allemaal zijn. En ondertussen kun je natuurlijk ook je vragen stellen.”

Gordijnen dichtdoen vanuit je luie stoel

“Uitglijden op een gladde vloer, struikelen over een drempel… We weten dat daar gevaar zit, maar er is zoveel meer als je het hebt over gemak en veiligheid. Er zijn bijvoorbeeld slimme sloten zodat een familielid bij jou zonder sleutel naar binnen kan, op een veilige manier. Er is slimme verlichting, een deurbel met camera, gordijnen- en ramen die je op afstand kunt bedienen, slimme persoonsalarmering zodat je ziet hoe het met iemand gaat, geheugensteuntjes, tips voor veiligheid en nog heel veel meer.”

Zelf beleven

“We geven uitleg, maar laten mensen het graag zelf beleven. Dus probeer eens uit hoe het is als je uit bed stapt en het licht onder je bed direct aangaat. Of ontdek geheugensteuntjes voor je vader of moeder die vergeetachtig wordt. Je wilt toch zelf ervaren welk gemak het jou geeft en zo weet je het beste of iets bij je past. Samen proberen we tot oplossingen te komen.”

Ontmoet de ledenadviseur en Tim en Ton

"In het Slimste Huis is nog veel meer te beleven:

• Elke dinsdag houden we van 13.00-16.00 uur het spreekuur van ledenadviseur Inge of Paula, samen met contacthonden Tim en Ton. Zij zijn een uniek zorg duo dat mensen met dementie en hun mantelzorgers ondersteunt.
  • Op woensdag is van 13.00-16.00 uur een inloopspreekuur voor Digihulp. Hier kun je terecht met al je vragen over je tablet, smartphone en computer. Als je niet weet hoe je kunt beeldbellen of hoe je een mail verstuurt, Bram en Danny van Digihulp helpen je op weg.
  • En op donderdag van 10.00-13.00 uur houdt ledenadviseur Emmy spreekuur. Je kunt bij haar binnenlopen voor al je vragen over wonen, welzijn en zorg. Zij geeft antwoord,  advies en denkt mee hoe jij de juiste hulp en ondersteuning krijgt.
  • Binnenkort organiseren we ook speciale demo-dagen waar een leverancier uitlegt hoe een product werkt, waarna je het zelf kunt testen. Hou voor data en tijden de nieuwsbrief en de website in de gaten."

Veilig binnenlopen

“Wil je er zeker van zijn dat we alle tijd voor je hebben? Maak dan een afspraak voor een rondleiding via de website van het Slimste Huis. Dan weet je zeker dat je alle aandacht krijgt die je verdient. Maar je mag natuurlijk altijd even binnenlopen. Een bezoek is veilig, want we houden ons aan de coronaregels van het RIVM en de overheid. Dat betekent dat er niet teveel mensen tegelijk in het huis zijn, we afstand houden, een mondkapje dragen en de handen ontsmetten bij binnenkomst. Graag tot snel!”

Zo bereik je het Slimste Huis

Adresgegevens
Noorderkade 173
1823 CJ Alkmaar
088- 310 04 10
info@slimstehuis.nl
www.slimstehuis.nl |

Het Slimste Huis is geopend van dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 -17.00 uur. De auto kun je parkeren in de parkeergarage Ringers Overstad, onder het winkelcentrum. Lopend en met de fiets is het huis prima te bereiken vanuit het centrum van Alkmaar. Het Slimste Huis zit op de 1e verdieping naast de Mediamarkt en is bereikbaar via de lift en de roltrap.

Beleefhuis in Assen

Woon je in de buurt van Assen en wil je ervaren welke handige en slimme oplossingen er in huis allemaal mogelijk zijn? Bezoek dan het beleefhuis in Assen. De ledenadviseur informeert je graag.