Zorgen voor een ander

Zo houdt u het vol als mantelzorger. Gratis cursus voor leden
Ouder vrouw kijkt liefdevol naar oudere man

Zorgt u voor een ander in uw omgeving? En vindt u dat ook weleens zwaar? Dan is het goed om te weten hoe u daarmee omgaat. En hoe u hulp en ondersteuning kunt vinden. Zodat u het goed volhoudt als mantelzorger. Meld u daarom aan voor de cursus Zorgen voor een ander. Gratis voor leden.

Inhoud cursus

In 2 ochtenden krijgt u veel praktische informatie, tips en adviezen van deskundigen uit de praktijk:

• Zorg en ondersteuning thuis, hoe regelt u dat? Hoe vraagt u de zorg aan die u nodig heeft? Leer de weg kennen in de wereld van de zorg: Wmo, Wlz, Zvw, CIZ, CAK, pgb... Wat is het allemaal en wat kunt u ermee?
  • Ondersteuning voor mantelzorgers: de kunst van het zorgen en loslaten. Waar vindt u hulp in uw rol als mantelzorger? Weet bij welke organisaties voor mantelzorgondersteuning u terecht kunt, bij welke websites, en van welke regelingen u gebruik kunt maken. En wat kan de ledenvereniging voor u betekenen?
  • Uw naaste verzorgen: praktische tips voor de dagelijkse verzorging. Leer de ander op de juiste manier tillen, persoonlijke verzorging geven, medicijnen toedienen en daarbij samenwerken met zorgprofessionals.
  • Uzelf niet vergeten als mantelzorger: zorgen voor een ander maar ook voor uzelf. Let goed op uzelf: waaraan merkt u dat u overbelast raakt? En hoe kunt u voorkomen dat het u te veel wordt?

Cursusgids

Bij de cursus ontvangt u een overzichtelijke gids als naslagwerk. Ideaal om alles thuis nog eens rustig na te lezen. Ook helpt de gids u op weg op internet als u meer wilt weten.

Locaties

Alkmaar

Datums woensdag 17 en 31 januari 2018
Tijd 09.30 – 12.00 uur
Adres Wijkcentrum De Oever, Amstelstraat 1, 1823 EV Alkmaar

Veendam

Datums donderdag 11 en 25 januari 2018
Tijd 09.30 – 12.00 uur
Adres Leslokaal Zorggroep Meander, Kaap de Goede Hoop 1, 9642 AP Veendam

LET OP Zoekt u een locatie dichterbij huis? Doe ons een voorstel. Als er genoeg belangstelling is, organiseren wij daar een cursus.

Doe voorstel voor locatie

Uw voordeel als lid

Gratis voor leden

• U bent lid van de ledenvereniging. Nog geen lid? Meld u nu aan als lid!
  • Minimaal 8 en maximaal 15 deelnemers per cursusgroep.
  • Inschrijving op volgorde van aanmelding.