ZwangerFit

Fit tijdens zwangerschap en bevalling. Exclusief voor leden: € 25,- korting
3 zwangere vrouwe doen oefeningen met bal

Zwanger? Gefeliciteerd! Er breekt een bijzondere periode aan waarin van alles verandert in uw lichaam en in uw leven. Juist nu is het belangrijk om fit te zijn. Kom een uurtje per week bewegen onder deskundige begeleiding van een ZwangerFit-docent. Exclusief voor leden: € 25,- korting.

Fit zijn en blijven

De cursus ZwangerFit zorgt ervoor dat u fit bent en blijft tijdens de zwangerschap. Zodat u goed voorbereid de bevalling ingaat en daarna snel weer hersteld bent. Dat is extra belangrijk als het even tegenzit of als u last heeft van klachten in uw rug of bekken.

Deskundige begeleiding

U krijgt deskundige begeleiding van een ZwangerFit-docent. Dat is een fysiotherapeut die de geregistreerde YVLO-opleiding ZwangerFit heeft gevolgd. De ZwangerFit-docent weet precies welke oefeningen u mag doen in welke fase van de zwangerschap. En welke oefeningen voor u het beste zijn.

ZwangerFit-docent oefent met 2 zwangere vrouwen
Nicole van Bergen, ZwangerFit-docent, bekkenfysiotherapeut

“Als u zwanger bent, verandert uw lichaam: u komt aan, bindweefsel en banden verslappen. Uw motoriek verandert en u bent gevoeliger voor blessures. Op de cursus ZwangerFit leert u daarmee om te gaan. U doet speciale oefeningen zodat u fit bent voor de bevalling en de kraamtijd. En met de theorielessen bent u helemaal goed voorbereid!”

Persoonlijk oefenprogramma

U doet oefeningen die belangrijk zijn tijdens de zwangerschap, de bevalling en de kraamtijd. Het gaat vooral om conditie, spierkracht, balans, coördinatie en ontspanning. Met speciale aandacht voor de spieren in de buik, rug en het bekken.

U volgt de cursus samen met maximaal 10 andere aanstaande of kersverse moeders. In de groep gaat u aan de slag met uw persoonlijke oefenprogramma, op uw eigen niveau. Speciaal voor u samengesteld door de ZwangerFit-docent.

Theorielessen

In theorielessen  (ook wel coachingslessen) krijgt u uitgebreide informatie over de zwangerschap, de bevalling en de periode direct daarna. Zo bereidt u zich samen met uw partner goed voor op de geboorte van uw kindje.

Meedoen wanneer u wil

Bij de meeste ZwangerFit-praktijken kunt u meedoen vanaf de derde maand van uw zwangerschap tot aan de bevalling. Ongeveer een maand na uw bevalling kunt u de cursus weer oppakken, vaak tot 9 maanden daarna.

Bij u in de buurt

U kunt de cursus ZwangerFit volgen bij fysiotherapie-praktijken in Assen, Beilen, Dwingelo, Diever, Emmen, Meppel, Heerenveen, Kootstertille, Bennekom, Ede, Groningen, Paterswolde, Wildervank, Alkmaar (1), Alkmaar (2), Noord-Scharwoude, Steenwijk, IJsselmuiden en Zwolle. Er is dus altijd een cursus bij u in de buurt.

ZwangerFit in het kort

• Fit tijdens de zwangerschap en de bevalling.
  • Sneller herstel na de bevalling.
  • Deskundige begeleiding van een ZwangerFit-docent, een fysiotherapeut gecertificeerd door YVLO.
  • Uurtje per week bewegen samen met maximaal 10 andere aanstaande of kersverse moeders
  • Persoonlijk oefenprogramma.
  • Theorielessen om u samen met uw partner voor te bereiden op de bevalling.
  • Altijd een cursus bij u in de buurt.

Uw voordeel als lid

€ 25,- ledenkorting op de cursusprijs als u minimaal 10 lessen volgt. Elke ZwangerFit-praktijk gebruikt haar eigen tarieven.
Maar het lidmaatschap van de ledenvereniging levert u veel meer voordeel op. Huur bijvoorbeeld gratis een borstkolf, maak gratis gebruik van het borstvoeding- en kolfspreekuur en geniet van voordelige extra kraamzorg met het kraamzorgarrangement.