Recept: salade met spinazie

Lekker met walnoten en geitenkaas
Een lekkere salade kan altijd. Met mooi weer, maar ook op een regenachtige dag. Liesbeth deelt haar spinaziesalade met geitenkaas en walnoten. Super gezond. En eenvoudig te maken, dus snel klaar. Ook weleens lekker als je niet zoveel tijd of zin hebt om te koken.

Super eenvoudig, super gezond

Op een lentedag als vandaag eet Liesbeth graag een spinazie salade. Eenvoudig te maken en snel klaar. “Ik at deze salade een keer in een strandtent op een mooie lentedag. Gezellige herinneringen en daarom maak ik de salade ook graag thuis. Je kunt het als lunch eten of als maaltijdsalade. Eet je deze als maaltijd, eet er dan een kom soep bij. Of een warm stokbroodje met lekkere dip of klontje kruidenboter. Succes verzekerd! Eet smakelijk.”

Ingrediënten voor 2 personen

• 400 gram spinazie
  • 1 grote rode ui
  • 100 gram walnoten
  • 150 gram geitenkaas
  • Olie, (witte wijn)azijn, mosterd, honing

Zo maak je het

• Was de spinazie en laat uitlekken
  • Snij de ui in halve, dunne ringen en fruit deze zachtjes in de koekenpan tot ze glazig zijn.
  • Rooster de walnoten in een andere pan. Pas op dat ze niet aanbranden.
  • Maak naar smaak een dressing van azijn, mosterd en honing en roer er als laatste wat olijfolie door. Proef of de dressing de juiste smaak heeft en niet te zoet of te zuur is.
  • Verdeel de spinazie over de borden.
  • Doe de dressing erover (zoveel als je lekker vindt)
  • Verdeel de uienringen over de spinazie. Deze mogen lauwwarm zijn.
  • Brokkel de geitenkaas over de salade.
  • En als laatste leg je de walnoten erop.

Klaar! Het genieten kan beginnen. Eet smakelijk.

Groet van Liesbeth

Deel jouw recept

Heb je zelf een smakelijke salade die je wilt delen? Daar zijn we blij mee! Vul onderstaand formulier in en doe er eventueel een foto bij.

Formulier
Maximaal 3 bestanden.
64 MB limiet.
Toegestane types: gif, jpg, png, avi, mov, mp3, zip.
Mijn gegevens
Ik ben lid van de ledenvereniging: