Recept - Verrukkelijke Franse frietjes

Om je vingers bij op te eten
Voor krokante frietjes hoef je echt niet naar Frankrijk. Je kunt ze ook zelf maken. Bekijk het recept voor overheerlijke ovenfrieten.

Deze frietjes kun je helemaal maken zoals je wilt.

Dik of dun, flink doorbakken, met een beetje zout, wat geraspte kaas, met saus of met verse kruiden. Jij bepaalt!

Ingrediënten

• Grote vastkokende aardappelen
• Chilipoeder
• Olijfolie

Lekker met een beetje zeezout, verse bieslook, peterselie, geraspte Parmezaanse kaas of natuurlijk mayonaise

Bereidingswijze

1. Zet de oven op 240 graden en laat de bakplaat warm worden.
2. Was de aardappelen. Je hoéft ze niet te schillen maar dat kan natuurlijk wel.
3. Snij ze zo dik als je je frietjes hebben wilt. Let op: snij ze niet dikker dan een centimeter, anders worden ze niet gaar.
4. Leg de aardappelstukjes in een schaal en strooi er een beetje chilipoeder over. Druppel er wat olijfolie over en zorg dat alles mooi mengt.
5. Haal de hete bakplaat uit de oven, leg de frietjes er naast elkaar op en bak ze 20 minuten in de oven. Keer de frietjes om en bak ze nog eens 20 minuten tot ze krokant en bruin zijn.

Serveer met een beetje zeezout, verse bieslook, peterselie, geraspte Parmezaanse kaas of natuurlijk mayonaise!