geWoon veilig

Webinars over brandveiligheid thuis
Nu we met z'n allen meer thuis zijn dan normaal, is het gevaar van brand ook groter. Maar waar zit dan dat gevaar? Hoe weet je dat er brand is? En wat doe je als er brand is? Wees goed voorbereid! Volg de webinars geWoon veilig, 4 online workshops van de ledenvereniging over brandveiligheid thuis. Boordevol deskundige tips en uitleg van de brandweer. Dan zit je lekker veilig thuis.

Logo brandweer

• Tips en uitleg van de brandweer
  • Gewoon thuis te volgen op pc, laptop, tablet of smartphone
  • Gratis voor leden en niet-leden

Hierover gaan de webinars geWoon veilig

Hoe maak je je huis brandveilig? In 4 webinars van 3 kwartier leer je over de gevaren in huis en wat je daar zelf aan kunt doen. Een deskundige van de brandweer laat het je zien vanuit het Beleefhuis, een modelwoning met slimme hulpmiddelen om het wonen veiliger en makkelijker te maken. En natuurlijk geeft de brandweer antwoord op al je vragen.

1. Waar zit het gevaar?

Ontdek de risico's in je eigen huis. Hoe maak je de risico's kleiner? En welke slimme apparaten helpen je daarbij?

2. Hoe weet je dat er brand is?

Met rookmelders in huis weet je snel of er brand is. Maar welke kun je nou het beste gebruiken? En waar hang je ze op? Wie kan je daarbij helpen?

3. Brand en wat nu?

Brand in huis, wat doe je nu? Wel of niet zelf blussen, 112 bellen, deuren dicht, uit huis vluchten... Hoe kom je veilig weg als je moeilijk of niet kunt lopen?

4. Goed voorbereid!

De belangrijkste tips van de vorige 3 afleveringen nog even op een rijtje. Ook krijg je een demonstratie van slimme hulpmiddelen om je huis veiliger te maken. Niet alleen veiliger voor brand, maar ook voor vallen en inbraak.
Dinsdag 30 juni 2020
10:00 - 10:45 uur

Zo doe je mee aan de webinars geWoon veilig

De webinar geWoon veilig volg je eenvoudig via Stamtafel, de veilige ontmoetingsplek online:

1. Doe mee aan de webinar op Stamtafel. Inloggen is niet nodig.
  2. Wil je alvast informatie bekijken? Dat kan op de groepstafel geWoon thuis brandveiligheid. Hiervoor heb je een Stamtafel-account nodig. Nog geen account? Geen probleem, je maakt snel en eenvoudig je eigen Stamtafel-account aan. Gratis voor leden.
  3. Met een Stamtafel-account krijg je vóór elke aflevering een herinnering en de link voor de webinar.
  4. In elke aflevering krijg je uitleg over de webinar, vragen stellen enz.
  5. Na afloop nog vragen? Stel ze gerust op de groepstafel geWoon thuis brandveiligheid. De deskundige van de brandweer geeft je antwoord.

Stamtafel is gratis voor leden van de ledenvereniging. Profiteer tot 31 juli 2020 van het gratis lidmaatschap (zonder verplichtingen).

Ledenvoordeel

• Gratis voor leden en niet-leden

Actie: gratis lidmaatschap tot 31 juli

Als gratis lid krijg je speciaal ledenvoordeel. Schuif aan bij de Stamtafel, bel de coronalijn en gebruik gratis andere diensten van de ledenvereniging. En profiteer van aantrekkelijke korting op onder andere huishoudelijke hulp, Squla en eRoutes. Extra handig nu je door de coronacrisis wel een steuntje in de rug kunt gebruiken. Bekijk hier je speciaal ledenvoordeel als gratis lid.