Als mantelzorger op vakantie?

Zo regelt je dat
Wilt u als mantelzorger meer tijd hebben voor uzelf? Of er even tussenuit? Met deze regelingen en tips is uw naaste in goede handen, ook als u er niet bent.

Zo gaat u met gerust gevoel met vakantie

Wie kan de zorg van u overnemen?

Misschien heeft u familie of kent u iemand anders die de zorg voor uw naaste tijdelijk van u wil overnemen. U kunt ook een vrijwilliger of betaalde verzorger vragen om de zorg van u over te nemen. Dit heet respijtzorg. Er zijn verschillende mogelijkheden. Een verzorger kan thuis komen, maar uw naaste kan ook tijdelijk logeren in een zorginstelling. Of ga samen met vakantie en laat de zorg ter plekke over aan een betaalde verzorger.

Zorg voor naaste in goede handen

U kunt pas echt met een gerust gevoel met vakantie als u weet dat de zorg voor uw naaste in goede handen is. Wilt u weten wat u hier zelf voor kunt doen? Lees deze tips.

Bekijk de video

Kan ik als mantelzorger eigenlijk wel met vakantie? Wie zorgt er voor mijn naaste als ik er een dagje niet ben? Vragen die veel mantelzorgers zichzelf stellen. Bekijk deze video om te zien hoe andere mensen hierover denken: