Veilig mensen ontmoeten bij ons koffiemomentje

Koffie in coronatijd
Hoe ontmoet je op een veilige manier nieuwe mensen in coronatijd? Daarvoor hebben we een wekelijks koffiemomentje. Elke dinsdagochtend van 10.00 tot 11.00 uur komen we online samen, drinken een kop koffie en praten we met elkaar. Ledenadviseur Greetje Kroeze vertelt wat je hier van kunt verwachten en hoe je je kunt aanmelden.

Behoefte aan een leuk gesprek

“We zijn op het idee voor een koffiemomentje gekomen door corona”, vertelt Greetje. “We zitten nu meer thuis dan ooit. Bijvoorbeeld omdat je corona hebt, tot de risicogroep behoort, of thuiswerkt. Veel leden zeiden dat ze zich daardoor afgezonderd voelen en behoefte hebben aan een leuk gesprek. Daarom dachten we na over een veilige manier om dat te organiseren. Online videobellen met andere leden leek ons een mooie oplossing. Dan kun je op een veilige manier kletsen en nieuwe mensen ontmoeten. En zo is het koffiemomentje ontstaan.”

Eigen onderwerpen inbrengen

Het koffiemomentje is elke dinsdagochtend, van 10.00 tot 11.00 uur. “Iedereen is welkom”, aldus Greetje. “En net als bij een echt gesprek zien we vanzelf welke onderwerpen er langskomen. Als je het toch graag over iets bijzonders wilt hebben, kun je dat vooraf bij ons aangeven. De ledenadviseur die erbij zit, kan dat dan meenemen. Als veel mensen het over hetzelfde onderwerp willen hebben, kunnen we daar zelfs een apart koffiemomentje voor afspreken. Zo hopen we mensen met elkaar in contact te brengen.”

Je kan makkelijk meedoen

“Meedoen is gemakkelijk”, zegt Greetje. “Nadat je je hebt aangemeld, krijg je een mailtje met een uitnodiging voor een Teams-vergadering. Je kunt dan op dinsdagochtend vlak voor 10.00 uur op ‘deelnemen’ klikken. Daarvoor hoef je geen Teams-account te hebben. Het is wel handig om een camera en microfoon te hebben op je computer, laptop of tablet. Maar als je het spannend vindt om die aan te zetten, dan hoeft dat niet. Je mag ook alleen meeluisteren en van je kopje koffie genieten."

Meld je aan

Wil je gezellig meedoen met het koffiemomentje? Op deze pagina vind je meer informatie en kun je je aanmelden.

Let op: je hebt wel een smartphone, tablet of pc nodig met internetverbinding of Wi-Fi.