Vitali-tijd | 21 november in Harderwijk

Avond vol inspiratie voor gezonde voeding en beweging
Fijn dat je erbij was op de avond Vitali-tijd! Wij hopen dat je hebt genoten van de deskundige presentaties over gezonde voeding en beweging. En dat je daar inspiratie uit haalt voor een fit en vitaal leven.

Logo Vitali-tijdDit waren de verhalen

Deskundigen vertellen hun inspirerende verhalen over gezonde voeding en beweging. Maar vooral over hoe je daar meer energie van krijgt. En natuurlijk hoe het jou gaat lukken om gezond te blijven.

Vitali-tijd Harderwijk - Gerard KemkersGerard Kemkers, coach

Breng meer balans aan in je leven en richt het gezonder in. Dan gaat het niet alleen over meer bewegen en gezonde voeding, maar ook over voldoende slaap, ontspanning en nog veel meer. Het is extra belangrijk omdat niet-bewegen ons steeds gemakkelijker wordt gemaakt.

Vitali-tijd Harderwijk - Trudie CornelissenTrudie Cornelissen, ledenvereniging

Op de gezonde toer gaan is minder moeilijk dan je denkt. Maar doe het zo veel mogelijk samen. De ledenvereniging helpt je om andere mensen te vinden. Om samen te bewegen en om samen te praten over je vitaliteit.

Vitali-tijd Harderwijk - Gerard NijboerGerard Nijboer, loopadviseur

Het is belangrijk om regelmatig te bewegen, 3 keer per week 30 minuten is het beste. Dat is niet alleen goed voor je lichaam, ook je hersenen werken beter. Het is vrij eenvoudig om meer te bewegen, bijvoorbeeld door boodschappen te doen op de fiets of de kinderen lopend naar school te brengen. Dan komen de eerste succesjes snel en kom je vanzelf verder.

Vitali-tijd Harderwijk - Mieke KostersMieke Kosters, Skinnyminds

Afvallen lukt beter door je eetgedrag te veranderen. Eet vooral wat je wil eten, maar zeg nee tegen overeten. Wees je bewust van je gedrag en neem de regie in eigen handen. Vraag je af als je trek hebt: zit mijn trek in mijn hoofd of in mijn maag? Zit ie in je hoofd, zoek dan een oplossing bij wat je voelt.

Vitali-tijd Harderwijk - Peter VosholPeter Voshol, voedingswetenschapper

Het doel van eten is opslag. Niet-eten betekent verbranden. Eet daarom niet de hele dag door, want dan sla je alleen maar op en word je dikker. En eet minder. Eet vooral vers, niet-bewerkt voedsel. Daarin zitten betere koolhydraten.

Vitali-tijd Harderwijk - Hans de VriesHans de Vries, sportarts

Bewegen is het beste medicijn. Door te bewegen word je fit en dat is belangrijk voor je gezondheid. Dit inzicht is niet nieuw maar de noodzaak wordt steeds groter. Want we bewegen te weinig, vooral de jeugd. Geen smoezen meer om niet te bewegen en sporten. Bewegen is leuk!

Dit zijn de foto's

Video

Benieuwd naar de video van de avond? Hou deze webpagina in de gaten. Hij komt eraan!

Vitali-tijd wordt mede mogelijk gemaakt door TastyBasics