Voorbereiding keukentafelgesprek

Gratis telefonische voorbereiding met onze ledenadviseur
Welke hulp heb jij nodig om zelfstandig te kunnen blijven wonen? Daarover gaat het keukentafelgesprek (Wmo-gesprek) met de gemeente. Bereid het keukentafelgesprek goed voor om de zorg te krijgen die je nodig hebt. Espria Ledenvereniging helpt je graag met een telefonische voorbereiding met onze ledenadviseur. Voor tips en adviezen. Gratis voor leden.

Zo bereid je het keukentafelgesprek goed voor

Heb jij of je naaste extra ondersteuning nodig? Dan vraag je een keukentafelgesprek aan bij de gemeente. Tijdens dit gesprek krijgt de gemeente inzicht in welke ondersteuning er nodig is en kunnen ze passende oplossingen voorstellen. Het is belangrijk tijdens dit gesprek eerlijk te zijn over wat je wel en niet kunt. En waar je wel of geen familie of vrienden voor kunt inschakelen. Maak de situatie niet mooier dan hij is en schaam je niet voor zaken. De gemeente is er om jou te helpen. Voel je dan ook niet opgejaagd, maar stel rustig alle vragen die je hebt.

Zo werkt het voorbereidende gesprek met een ledenadviseur

Het is belangrijk een keukentafelgesprek goed voor te bereiden. Bedenk van tevoren wat je wel en niet zelf kunt. En maak dit tijdens het gesprek duidelijk. Met een goede voorbereiding kun je een betere uitleg geven aan de gemeente over wat je wel en niet kunt en vergroot je de kans dat je de hulp krijgt die je nodig hebt. Een ledenadviseur van Espria Ledenvereniging kan je hierbij helpen aan de telefoon. Deze voorbereiding is voor alle leden helemaal gratis. Je bent al lid voor € 22,50 per jaar

Gesprek aanvragen

Formulier
Ik ben lid van de ledenvereniging:

Word lid voor € 22,50 per jaar & profiteer direct

Meld je vandaag nog online aan als lid van Espria Ledenvereniging. Je kunt na je aanmelding direct een voorbereidend keukentafelgesprek met een ledenadviseur aanvragen. Hulp nodig bij het aanmelden? We helpen graag.

Ik wil mij online aanmelden of bel 088 - 383 20 00

Meld je aan en ontvang tijdelijk een gratis lidmaatschap. Er zijn actievoorwaarden van toepassing. Bekijk hier de actievoorwaarden.

Ervaringen van anderen

ervaringen

“Het vuilnis buiten zetten en stofzuigen kosten tegenwoordig meer moeite”

Vanwege een reumatische aandoening beweegt Willem steeds moeilijker. Dingen die vroeger vanzelf gingen, kosten nu moeite. Daarom zocht hij contact met het WMO-loket van de gemeente. Binnenkort heeft hij een keukentafelgesprek. Willem ziet daar een beetje tegenop. Hij belt de ledenvereniging en vraagt of de ledenadviseur met hem het gesprek kan voorbereiden. Ze plannen direct een afspraak in.

Vragen & antwoorden

Hoe kan ik een afspraak maken met de ledenadviseur?
Ben je al lid van Espria Ledenvereniging? Dan is een telefonische voorbereiding met een ledenadviseur gratis. Een afspraak maak je eenvoudig door even te bellen naar 088 - 383 20 00. Houd je lidnummer bij de hand. Of vul het online afsprakenformulier in. @Micha/Marjolien: formulier wat op de huidige pagina staat graag plaatsen op een nieuwe pagina en daarnaar verwijzen.

Wat kost een lidmaatschap van Espria Ledenvereniging?
Het lidmaatschap van Espria Ledenvereniging kost € 22,50 per jaar. Met dit lidmaatschap  kun je gratis een telefonisch voorbereidingsgesprek met een ledenadviseur maken. Ook kun je van nog veel meer voordelen profiteren. En jij niet alleen, ook alle andere gezinsleden profiteren mee van hetzelfde lidmaatschap.

Wat is het verschil tussen een geWoon thuis gesprek en een telefonisch voorbereidingsgesprek?
Bij een geWoon thuis gesprek komt een ledenadviseur bij je thuis langs om je woning te bekijken. Ze geeft je tips over hoe je zo lang mogelijk veilig en fijn thuis kunt wonen. Bijvoorbeeld door slimme woonoplossingen voor te stellen. Heb jij of je naaste extra ondersteuning nodig en heb je daarom een afspraak gemaakt met de gemeente voor een keukentafelgesprek? Dan doe je er verstandig aan een telefonische voorbereiding met een ledenadviseur te plannen. Onze ledenadviseur belt je voor je keukentafelgesprek op en helpt je bij een goede voorbereiding op dat gesprek. Dit vergroot de kans dat je de hulp krijgt die je nodig hebt.

Actievoorwaarden

Word je vanaf oktober 2023 lid van Espria Ledenvereniging? Dan maak je in 2023 gebruik van een gratis lidmaatschap. Je betaalt per 1 januari voor het jaar 2024 het lidmaatschapstarief van €22,50*. Opzeggen kan niet voor 1 januari 2024 wanneer u gebruik maakt van deze actie.
*Wijzigingen van de lidmaatschapsprijs voorbehouden.