‘Ze kan haar pannen weer zien’

Hulp via de ledenvereniging
In de afzuigkap van mevrouw Kerkhoven (80) uit Zaandam was een lampje kapot. Zelf repareren lukte niet. Ze belde de ledenvereniging en die plaatste een oproep op WeHelpen.

Het lampje in de afzuigkap van mevrouw Kerkhoven was stuk. Dat was flink lastig met koken ‘s avonds. Ze kon haar pannen niet meer goed zien! Eerst dacht ze het zelf wel even te kunnen maken, maar ze kwam er niet uit. Nancy zag de oproep en belde haar nog dezelfde dag. Ze bood aan om langs te komen met haar man en zijn gereedschapskist.

Nancy: “Dat was een goede keus. Er was namelijk iets afgebroken bij de afzuigkap. Bart is handig en bedacht een constructie waardoor het lampje weer goed klemde. Het lampje deed het weer. Opgelost! Mevrouw Kerkhoven was heel blij. Ze kan weer goed in haar pannen kijken.”

Voor haar is het fantastisch dat er mensen zijn die de moeite nemen voor een ander. Ondanks haar leeftijd doet ze nog veel zelf, maar van technische dingen heeft ze geen verstand. “Ze vond het heel fijn dat we konden helpen”, vertelt Nancy. “En gezellig. Want we hebben natuurlijk ook even een praatje gemaakt.”

Heb jij ergens hulp bij nodig?

Bel 088 - 383 20 00. We zoeken graag naar een oplossing, via WeHelpen of met hulp van een vrijwilliger.