Zelfstandig en fit blijven

Zit je nog goed met je zorgverzekering?
Ben je bewust bezig met fit en vitaal blijven? Wil je zo zorgeloos mogelijk thuis blijven wonen? Of heb je vragen over zorg en hulp thuis? De combinatie van een collectieve zorgverzekering en je lidmaatschap van Espria Ledenvereniging biedt je aanbod op maat. De vier zorgverzekeraars bieden verschillende manieren van ondersteuning:
  • 10% korting op de aanvullende zorgverzekeringen en tandarts verzekeringen van Univé en Zilveren Kruis. Bij De Friesland ontvang je 8% korting en bij Menzis 5% korting. Dit geldt ook voor je partner.
  • Je krijgt je lidmaatschap van Espria Ledenvereniging gratis (Univé betaalt dit terug bij een aanvullende verzekering).
  • Tot 32 fysiotherapie behandelingen vergoed in de collectieve aanvullende pakketten.
  • Langer zelfstandig thuis wonen met de diensten van Fitaal Thuis.
  • Voordelen bij je lidmaatschap: o.a. gratis voorbereidend gesprek voor WMO en korting op persoonsalarm. Lees hieronder meer over de voordelen.

Past jouw zorgverzekering nog bij je huidige situatie? Doe hier de Zorgvergelijker en ontdek welke verzekering het beste bij jou past.

Ledenvoordeel ter ondersteuning bij zorgeloos ouder worden

• Ondersteuning regelen om zelfstandig prettig te blijven wonen? Wil je bijvoorbeeld weten welke hulp mogelijk is via de gemeente vanuit de WMO? Je bent goed voorbereid op de vragen van de gemeente met een gratis voorbereidend keukentafelgesprek (ook wel WMO-gesprek genoemd) met één van onze deskundige ledenadviseurs.
  • Als je extra zekerheid in onverwachte situaties wilt, adviseert de ledenvereniging je over een persoonsalarm. Zodat je een abonnement en alarmapparaat neemt die bij je situatie passen. Met scherpe abonnementstarieven en veel korting op alarmapparaten en de kosten van installatie. En inzicht of professionele alarmopvolging door jouw zorgverzekering vergoed wordt.
  • Wil je zo lang mogelijk comfortabel en veilig wonen waar je woont? Bij het gratis GeWoon thuis gesprek komt een ledenadviseur bij je thuis. Ze denkt mee in slimme woonoplossingen en geeft tips en onafhankelijk advies voor meer veiligheid en comfort. Zodat jij je veilig thuis blijft voelen op de plek waar je woont. Zo ben je goed voorbereid op de toekomst, vóórdat thuis wonen een uitdaging wordt.
  • Woon je zelfstandig en komt er regelmatig iemand uit uw omgeving om jou te helpen? Maar wil je niet altijd van je mantelzorger afhankelijk zijn? Of wil jouw mantelzorger er even tussenuit? De ledenvereniging helpt met een vervangende mantelzorg.
  • Heb je hulp nodig om de huishoudelijke taken gedaan te krijgen? De Ledenvereniging helpt om een goede hulp te vinden.
  • Lukt het niet om zelf (elke dag) te koken? Vers aan Tafel levert je lekkere gezonde maaltijden. Vers gekookt en direct diepgevroren. Altijd op voorraad in je vriezer. Op een vaste dag in de week gebracht door een klantvriendelijke bezorger. En je krijgt 15% korting.
  • Heb je een collectieve aanvullende verzekering bij Univé? Dan betaalt Univé je lidmaatschap van €22,50 terug. Op deze pagina lees je hoe dit werkt.
  • Als lid van Espria Ledenvereniging profiteer je bovendien van voordeel op nog meer producten en diensten. Kijk voor een overzicht op de pagina Ledenvoordeel

Direct lid worden

Meld je aan als lid van Espria Ledenvereniging en profiteer van een korting op je zorgverzekering. Hulp nodig? Onze ledenadviseurs staan voor je klaar.

Aanmelden voor een collectieve zorgverzekering

Als lid van Espria Ledenvereniging kan je collectieve verzekeringen afsluiten. Je krijgt dan korting op je aanvullende zorgverzekeringen. Houd je lidnummer bij de hand. Ben je al (aanvullend) verzekerd bij Univé, Zilveren Kruis, De Friesland of Menzis maar zit je nog niet in ons collectief? Laat dan je korting op de aanvullende pakketten niet liggen en meld bij je verzekeraar dat je lid bent (houd je lidnummer bij de hand). Meld je hier rechtstreeks aan bij Zilveren Kruis. of meld je hier rechtstreeks aan bij Univé. Je kunt ook langsgaan bij een van de winkels van Univé. Vind een Univé winkel bij jou in de buurt.

Wil je overstappen?

Meld je uiterlijk op 31 december 2023 af bij je huidige verzekeraar. Uiterlijk 31 januari 2024 moet je een nieuwe zorgverzekering voor 2024 afgesloten hebben.