Goed horen en zien

De nieuwste ontwikkelingen
Voor wie niet goed kan horen of zien, komen er steeds slimmere hulpmiddelen op de markt. We laten een paar nieuwe ontwikkelingen zien. Let op: nog niet alles is in Nederland verkrijgbaar.

Slimme hulpmiddelen om beter te horen

Hoortoestellen worden steeds kleiner en slimmer. Maar ook als u geen hoortoestel nodig heeft, zijn er slimme oplossingen:

Volumeknop in uw oor

Bepaal zelf hoeveel u hoort van uw omgeving. Met de volumeknop op deze oordoppen kan dat:

Geluid andere apparaten op uw hoortoestel

Hoor op uw hoortoestel het geluid van uw smartphone, tablet, computer of tv. Handig bij telefoon- of Skype-gesprekken of muziek luisteren. U maakt een draadloze verbinding met Bluetooth. Voor sommige merken hoortoestellen heeft u ook een apart apparaatje nodig, zoals een TV-adapter. Voorbeelden van hoortoestellen met Bluetooth-mogelijkheden:

Hoortoestellen met app

Zet uw hoortoestel naar uw hand op uw smartphone. Stel op een speciale app het volume in, maak uw eigen klankbeelden en activeer automatische functies voor uw favoriete locaties. Voorbeelden van hoortoestellen met een app:

Geen gepriegel meer

Leg uw hoortoestel ’s nachts in de lader. Dat scheelt een hoop gepriegel met kleine batterijen vervangen. Voorbeelden van oplaadbare hoortoestellen:

Mini-microfoon

Hoor uw gesprekspartner zonder omgevingsgeluiden op uw hoortoestel. Clip een microfoontje op zijn of haar kleding en verbindt het draadloos met uw hoortoestel: