Het coronathuispakket

Extra ondersteuning in coronatijd
Kom je in aanraking met corona? En kun je daardoor wel wat hulp gebruiken? Of zie je door corona minder mensen en wil je graag wat meer contact? Dan helpen we je met het coronathuispakket en andere ondersteuning.

De ledenadviseur zoekt samen met jou naar oplossingen

In het coronathuispakket zitten handige diensten die helpen als je in aanraking met corona komt. De ledenadviseur kijkt samen met jou waar je behoefte aan hebt en hoe de ledenvereniging kan ondersteunen. Zo kun jij je richten op het herstel of de quarantaine goed doorkomen.

Dit kan de ledenadviseur bijvoorbeeld voor je doen:

• Maaltijdservice regelen, zelfs al binnen 24 tot 48 uur. Elke dag smakelijk en verantwoord eten.
  • Iemand zoeken die medicijnen haalt bij de apotheek, zodat je er zelf niet uit hoeft.
  • De Direct-contact-knop inzetten. Overal in huis maak je contact met de ledenadviseur. Met één druk op de knop. Geen wachttijden. De ledenadviseur geeft antwoord op vragen, zoekt hulp in de buurt en denkt met je mee over passende oplossingen.
  • Persoonsalarm: hiermee kun je gemakkelijk alarm slaan. Met één druk op de knop. Zodat er zo snel mogelijk iemand bij je is om te helpen. Vrijwel altijd binnen 30 minuten. Een veilig gevoel.

Heb je interesse en kan de ledenadviseur iets voor jou doen? Bel 088 - 383 20 00

Gezellig contact met anderen

Krijg je door corona minder bezoek en wil je wel graag contact met anderen? Doe mee aan deze leuke activiteiten van de ledenvereniging:

Goedemorgen chatservice via Whatsapp

Begin de dag gezellig en ontvang elke ochtend van de ledenvereniging een goedemorgen appje op je telefoon. Gewoon om je een fijne dag te wensen en dat je weet dat we aan je denken. Het enige dat je nodig hebt is een mobiele telefoon waarop de Whatsapp app staat.

Koffiemomentje

Herstel je van corona, maar heb je wel zin om andere mensen te ontmoeten? Doe mee aan het koffiemomentje van de ledenvereniging. Elke week drinken we online een kopje koffie. Kletsen hoeft niet, alleen luisteren mag ook. We vinden het gezellig als je meedoet. Het enige dat je nodig hebt is een pc, tablet of telefoon met internetverbinding.

Aanvragen en meer informatie

Wil je meedoen? Of wil je weten hoe de ledenadviseur jou kan helpen? Bel 088 – 383 20 00. Dan regelen we het voor je.

•  Je bent lid van Espria Ledenvereniging.
  •  Het coronathuispakket biedt geen huishoudelijke hulp en vervangende mantelzorg.

Espria Ledenvereniging werkt nauw samen met: Icare, Evean, Zorggroep Meander, GGZ Drenthe, Icare Jeugdgezondheidszorg, De Trans en Zorgcentrale Noord.