Zorgeloos verhuizen voor senioren

'De televisie staat bij wijze van spreken al op je favoriete zender'
Verhuizen kan spannend zijn en voor stress zorgen. Zeker als je al wat ouder bent. Daarom richtte Marc van der Veen in 2011 Ontzorgd Verhuizen op: een verhuisbedrijf speciaal voor senioren. Het bedrijf neemt alle verhuiszorgen weg. Niet alleen doordat ze echt alles rondom de verhuizing kunnen doen, maar vooral door de manier waarop ze dat doen. Marcs echtgenote Simone, die ook bij Ontzorgd Verhuizen werkt, vertelt over persoonlijke aandacht, een verhuisplan en de samenwerking met Alzheimer Nederland.

Simone over Ontzorgd Verhuizen

Persoonlijke aandacht

“Marc werkte al lang bij normale verhuisbedrijven”, vertelt Simone. “Daar draait het om het verhuizen van de spullen. Marc merkte dat senioren vaak behoefte hebben aan extra hulp. Bijvoorbeeld bij het omzetten van het abonnement voor telefoon, televisie en internet. Of bij het opleveren van de oude woning. Zulke dingen kunnen wij op ons nemen. Daarnaast vinden veel senioren een verhuizing spannend. Het geeft dan rust als ze iemand hebben die de verhuizing regelt en uitvoert, en bij wie ze terecht kunnen met al hun vragen. Wij hebben daarvoor een 'verhuisregisseur'. De behoefte aan deze manier van verhuizen is groot; we werken inmiddels door heel het land!”

Verhuisplan

Ontzorgd Verhuizen maakt altijd een verhuisplan op basis van jouw wensen en behoeften. "We zien twee verschillende groepen senioren: actieve, zelfstandige senioren en senioren die zorg nodig hebben", aldus Simone. "De eerste groep kan het meeste zelf regelen, maar vindt het gemakkelijker om daar onze hulp bij in te schakelen. De tweede groep heeft vaak meer behoefte aan extra hulp en begeleiding. Bijvoorbeeld omdat ze dementeren.”

Tot in de puntjes

“Bij de tweede groep werken we, als dat kan, samen met de zorgverleners of familie. Dat zijn dan ook vaak degenen die onze hulp inschakelen. Het doel is om de verhuizing zo geruisloos mogelijk te laten verlopen", legt Simone uit. "Terwijl de mantelzorger de naaste ondersteunt, doen wij de voorbereiding, organisatie en uitvoering van de verhuizing. Dat doen we tot in de puntjes, want we willen dat de klant zich meteen thuis voelt op zijn of haar nieuwe plek. De televisie staat bij wijze van spreken al aan op de favoriete zender.”

Samenwerking Alzheimer Nederland

“We merken dat veel mensen onderschatten hoe moeilijk het organiseren en uitvoeren van een verhuizing is. Vooral als het om iemand met dementie gaat. Daarom zijn we een bedrijfsvriendschap aangegaan met Alzheimer Nederland. We zijn heel blij met die samenwerking. Zo kunnen we namelijk onze kennis en ervaring hierover delen en verspreiden. En daarnaast ondersteunen we de doelen van Alzheimer Nederland van harte. Daarom doneren we bij iedere verhuizing 25 euro aan Alzheimer Nederland, om onderzoek te ondersteunen. Zo hopen we mensen met dementie en hun naasten een fijner leven te geven."

Korting op verhuisservice

Iedereen verdient een verhuizing zonder stress. Daarom heeft de ledenvereniging afspraken gemaakt met twee verhuisbedrijven: UTS en Ontzorgd Verhuizen. Als lid krijg je korting op verschillende diensten en verhuispakketten. Kies zelf welke verhuisservice het beste bij je past.