5 x waarom fietsen gezond is

Met een stukje fietsen krijg je nog veel meer dan alleen beweging
Het maakt eigenlijk niet uit waarom je fietst of waar je naar toe fietst. Fietsen is altijd ontzettend gezond. Dat zal voor niemand een verrassing zijn. Je krijgt er tenslotte een flinke portie beweging van! Maar wist je dat er nog meer redenen zijn waarom de fiets een topkeuze is? Lees er hier meer over.

5x waarom fietsen gezond is

1. Spiermassa: Bij fietsen gebruik je niet alleen je beenspieren, maar ook veel andere spieren. Bijvoorbeeld om te sturen, om in balans te blijven en om extra kracht te zetten. Door regelmatig te fietsen, werk je aan je spierkracht en spieropbouw.
  2. Braintrainer: Fietsen is goed voor de hersenen. Het zorgt namelijk voor meer bloedtoevoer naar je brein en levert zo meer zuurstof. Ook zorgt fietsen ervoor dat de verschillende delen van de hersenen beter met elkaar communiceren. Dit vergroot je cognitieve capaciteiten.
  3. Calorieënvreter: Wist je dat je met 10 minuten stevig doortrappen bijna 100 calorieën verbrandt? Fietsen is dus een goede manier om wat kilo’s kwijt te raken.
  4. Buitenlucht: Je bent buiten en dat is sowieso goed voor je. Frisse buitenlucht helpt namelijk bij een natuurlijk slaapritme en een betere nachtrust.
  5. Ontspanning: Lange fietsritten werken ontspannend. Het brengt je lichaam, hoofd en ademhaling tot rust. Bovendien maak je door te bewegen de geluksstofjes endorfine en serotonine aan. Een lekker gevoel!

KORTING IN DE VOORDEELSHOP
Koop een fiets en krijg tot €150,- korting! Of ga voordelig een dag op pad met een e-bike in Twente. Als lid krijg je maar liefst 40% korting op een arrangement en betaal je €24,75 per persoon (niet-leden €41,25). Of kies voor één van de andere scherpe deals in de Voordeelshop