Belastingservice aan huis

Een deskundig belastingadviseur helpt bij de aangifte
Belastingaangifte een lastige opgave? Kost het je moeite om een toeslag aan te vragen? Of ervaar je problemen met andere belastingzaken? Dan is de belastingservice aan huis de oplossing voor jou. Een ervaren belastingadviseur helpt je aan huis. En als je dat wilt, per e-mail of per post.

Corona-update

  • Door de coronacrisis kan de belastingservice niet aan huis komen.
  • De belastingservice is nu alleen online.
  • Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
  • Houd deze pagina in de gaten.

De belastingservice aan huis helpt bij:

  • aangifte inkomstenbelasting
  • voorlopige aangifte
  • voorlopige teruggaaf
  • zorg- en huurtoeslag
  • kinderopvangtoeslag
  • bezwaarschriften
  • fiscaalrechtelijke procedures
  • aangifte erfbelasting (voorheen successieaangifte)
  • schenkbelasting
  • alle andere fiscaalrechtelijke zaken

Zo werkt de belastingservice

  1. Vraag de belastingservice op tijd aan. In het overzicht hieronder zie je wanneer dat is.
  2. De belastingadviseur belt na 10 werkdagen om een afspraak te maken voor een thuisbezoek.
  3. Zorg ervoor dat je administratie op tijd klaarligt of bij de belastingadviseur is.
  4. De belastingadviseur maakt bij jou thuis de belastingaangifte in orde. 
  5. De belastingadviseur zorgt ervoor dat jouw aangifte op tijd verzonden wordt naar de Belastingdienst. Voor de inkomstenbelasting moet dat officieel vóór 1 mei, en dan streeft de Belastingdienst ernaar om je vóór 1 augustus bericht te sturen. Als je aangifte vóór 1 april is ingediend, streeft de Belastingdienst ernaar om je vóór 1 juli bericht te sturen.

Liever per e-mail of post?

Wil je liever dat de belastingservice per e-mail of post helpt bij de aangifte? Dat kan ook. Let wel op dat je op tijd de service aanvraagt en uw administratie opstuurt.

Checklist

Welke documenten heb je nodig voor de belastingaangifte 2019? Bekijk de Checklist Belastingaangifte 2019.

Belastingservice aan huis is er voor iedereen. Denk aan:

  • Ouderen met een AOW-uitkering of ouderenpensioen.
  • Mensen met veel niet-vergoede ziektekosten.
  • Studenten met een bijbaantje.
  • Mensen die net een huis hebben gekocht.
  • Mensen die voor het eerst alleen aangifte doen.

Jouw voordeel als lid

Als lid van de ledenvereniging krijg je de volgende diensten met ledenkorting:

Standaard aangifte:

  • Standaard belastingaangifte per post of per mail: € 55,- (normaal € 65,-).
  • Standaard belastingaangifte aan huis à 45 minuten: € 75,- inclusief voorrijkosten (normaal € 95,-).
  • Toeslagen kosten € 35,- per toeslag (normaal € 40,-)
  • Een voorlopige teruggaaf of een voorlopige aanslag kost € 35,- (normaal € 40,-).

Uitgebreide aangifte:

  • F-Biljet overledene + standaardaangifte langstlevende partner - thuisbezoek: € 72,- + € 75,-.
  • F-Biljet overledene, zonder standaardaangifte langstlevende partner - thuisbezoek: € 92,-.
  • F-Biljet overledene, zonder standaardaangifte langstlevende partner, per e-mail of post: € 72,-.
  • Uitgebreide belastingaangifte 2019:
    • Thuisbezoek € 135,- , inclusief voorrijkosten, exclusief eventuele parkeerkosten (normaal € 155,-).
    • Per e-mail € 112,50 (normaal € 125,-).
    • Bij de uitgebreide aangifte met huisbezoek is je eventuele fiscale partner gratis.
    • Het kan gaan om één van de volgende situaties:
      • Je hebt in 2019 een huis gekocht of verkocht. 
      • Je hebt in 2019 uw hypotheek overgesloten. 
      • Aangifte waarbij sprake is van een echtscheiding in 2019.
      • Je hebt 2019 neveninkomsten, zoals oppas, freelance werk, royalty's, etc.

Bij alle aangiften geldt:

  • Aangifte van eventuele fiscale partner is gratis.
  • Gratis telefonisch advies gedurende het hele jaar.
  • Bezwaarschriften van aangiften die de belastingservice aan huis heeft gedaan, zijn gratis.

Voorwaarden

  • De belastingservice aan huis komt vanaf 25 februari 2020 op huisbezoek. Het huisbezoek duurt ongeveer 45 minuten.
  • Heb je geen e-mailadres, dan stuurt de belastingservice aan huis het verzendbewijs en kopie aangifte per post toe. De administratie- en portokosten hiervoor zijn € 5,-. 
  • Als je niet thuis bent op de afgesproken tijd en datum, betaal je € 20,- voorrijkosten en € 15,- administratiekosten (in totaal dus € 35,-).
  • Je kunt tot 3 dagen na ontvangst van de bevestiging je afspraak voor een huisbezoek kosteloos afzeggen. Als je dit na deze drie dagen doet, betaalt je daarvoor € 15,- administratiekosten.
  • Je kunt tot 3 dagen na ontvangst van de bevestiging je afspraak voor een huisbezoek kosteloos wijzigen. Als je dit na deze drie dagen doet, word je alleen geholpen als er een belastingadviseur beschikbaar is.
  • Als de belastingadviseur bij jou in de buurt niet gratis kan parkeren, wordt het te betalen parkeergeld in rekening gebracht.
  • Je hebt geen DigiD nodig. De belastingservice aan huis is geautoriseerd door de Belastingdienst om zonder DigiD jouw aangifte in te dienen.