Apple Watch: wat is het en wat kun je ermee?

De veelzijdige mogelijkheden van een Apple Watch
Met een Apple Watch kun je jezelf motiveren om actiever te zijn, belangrijke informatie over je gezondheid bijhouden, in contact blijven met je dierbaren en nog veel meer. Je kunt kiezen uit verschillende modellen: de Apple Watch Series 4, 5, 6, 7 en 8 en de Apple Watch SE en SE (2e generatie).

Fit worden en blijven

Met je Apple Watch kun je je activiteiten en work-outs bijhouden. Ook word je gemotiveerd om in beweging te blijven, aan de hand van herinneringen en wedstrijden met vrienden. In de Activiteit-app kun je doelen instellen en de hele dag door kijken hoe ver je bent. Of je nou wilt hardlopen, zwemmen, krachttraining doen, klimmen of je voorbereiden op een triatlon: alle work-outs zijn instelbaar. Tot slot laten de bewegingsstatistieken zien of je goed bezig bent en kun je vergelijken met je eerder gestelde doelen en resultaten.

Je hartslag in de gaten houden

Eén ding houdt de Apple Watch constant in de gaten: jouw hartslag. De belangrijkste graadmeter in hoe het met je gaat. Wijkt je hartslag af van je normale hartslag? Dan kun je meldingen ontvangen. Maar ook je hartritme of cardioconditie (de hoeveelheid zuurstof die je lichaam aan kan tijdens een activiteit) kun je meten en monitoren op onregelmatigheid.

Verregaande inzicht in je gezondheid

Dat is nog niet alles. Met de slaap-app kun je een slaapdoel instellen en zien hoe je hebt geslapen. Met de medicijnen-app kun je reminder instellen van je medicijnen, vitamines en supplementen. Zelfs aan het wassen van je handen kun je jezelf herinneren! Wil je een stap verder? Dan kun je ook je menstruatiecyclus bijhouden, of met de Saturatie-app (op de Apple Watch Series 6 of nieuwer) het zuurstofgehalte in je bloed meten. Kortom, je leert jezelf door en door kennen.

Functies voor veiligheid? Ook dat is aanwezig

Wist je dat een Apple Watch diverse veiligheidsfuncties bevat? Dit kan jou helpen in verschillende noodsituaties. Zo kun je een medisch ID aanmaken, waarmee hulpdiensten details kunnen inzien over jou. Zoals je leeftijd, bloedgroep of allergieën. Met de zijknop van de Apple Watch ben je tevens in staat om de hulpdiensten te bellen. Dit gebeurt zelfs automatisch, als je valdetectie instelt in de Apple Watch. Voeg je SOS-contactpersoon in om familie of vrienden te waarschuwen bij een noodgeval. Wel zo prettig, en een fijn gevoel.

Alles bestuurbaar vanaf je pols

Tot slot is de Apple Watch een verlengde van je iPhone. Maar dan om je pols! Je kunt mensen bellen en berichten sturen, muziek beluisteren via Spotify en via Siri commando’s geven. En, niet te vergeten: je kunt er natuurlijk altijd ook ‘gewoon’ de tijd op bekijken. Let op, een Apple Watch werkt niet met een Android telefoon.

Schaf nu een Apple Watch aan met ledenvoordeel

Overweeg je om een Apple Watch aan te schaffen? Dan is dit het moment. Als lid van de ledenvereniging profiteer je van voordeel. Niet alleen bij aanschaf van een Apple Watch, maar ook daarna! Want wij helpen jou als lid graag op weg naar een gezonder en fitter leven. Omdat wij partner zijn van Amac, krijg je bij aanschaf van een Apple Watch in een van de 50 winkels een voucher cadeau t.w.v. € 50,- te besteden aan accessoires in één van de Amac-winkels. Maar dat is nog niet alles. Ook krijg je…

• Gratis toegang tot de Apple Watch Community met informatie, tips en trucs
  • Toegang tot de Apple Watch Gezondheidslijn: 24/7 kun je met al jouw vragen over lichaamswaarden, trends en gezondheidsmeldingen op je Apple Watch terecht bij een verpleegkundige
  • Gratis live introductietraining over de Apple Watch op alle locaties (deze training vindt vierwekelijks plaats op elke Amac locatie)

Zoveel functies, daar helpen we je graag bij

Wil je meer weten over de diverse functies en mogelijkheden van de Apple Watch? Op de website van Apple kun je veel informatie vinden, maar ook staan de Apple experts in de Amac winkels voor je klaar. Zij helpen je graag met het selecteren van de perfecte Apple Watch voor jou.

Chatten

Chat met onze