Huishoudelijke hulp via de ledenvereniging

Er is vaak meer mogelijk dan je denkt
Als je wat ouder wordt kun je vaak nog heel veel zelf, maar gáát niet alles meer vanzelf. Af en toe een helpende hand is fijn, bijvoorbeeld bij het huishouden. Gelukkig biedt de ledenvereniging hulp.

Samen bekijken waar je hulp bij nodig hebt

Praktische vragen

Jennifer Troost van de ledenvereniging: “Er zijn veel mensen die zelf nog van alles kunnen, maar een praktische vraag hebben op huishoudelijk gebied. Als onze ledenadviseur dan doorvraagt, blijkt vaak dat er meer speelt. Samen komen we erachter wat mensen nog zelf kunnen en welke klussen we kunnen oplossen, bijvoorbeeld met burenhulp of een vrijwilliger.

Hulp voor langere tijd

Een stap verder is hulp voor langere tijd. Dan denk je misschien automatisch aan de Wmo, maar daar komt lang niet iedereen voor in aanmerking. Bovendien, bij die paar uur hulp via de Wmo zijn veel huishoudelijke taken niet inbegrepen.

Uitstekend alternatief

Via de ledenvereniging kun je precies die hulp inzetten die je nodig hebt. Je hebt dan niet te maken met lange aanvraagprocedures en wachttijden. We zijn als ledenvereniging dus een aanvulling op de Wmo én een uitstekend alternatief. Gelukkig maar, want het wordt steeds duidelijker dat de Wmo het niet in zijn eentje kan oplossen.“

Meer informatie en contact

Heb je vragen over hulp bij het huishouden? Samen zoeken we naar een oplossing die het beste past in jouw leven. Bel een van onze ledenadviseurs voor advies: 088 – 383 20 00.