Alleen tijdens de kerstdagen?

Tips voor een sfeervol eigen kerstdiner
Sommigen kiezen er bewust voor om kerst alleen door te brengen omdat de prikkels en indrukken bijvoorbeeld te veel zijn. Anderen zijn noodgedwongen één of meer dagen alleen tijdens de feestdagen. Wat de reden ook is; we geven graag een aantal tips om het wat leuker te maken met een sfeervol eigen kerstdiner.
  • Om in de stemming te komen voor het kerstdiner, kun je een rondje lopen door je wijk om de kerstversiering te bekijken. Geniet van alle lichtjes, kerstbomen en andere mooie decoratie om je heen. De frisse lucht en beweging is ook een mooie bijkomstigheid en je kunt onderweg een praatje maken met buurtgenoten.
  • Minder goed ter been of is het slecht weer buiten? Maak het jezelf comfortabel op de bank met een deken en warme chocolade en kijk een leuke kerstfilm.
  • Bent je creatief? Knutsel dan iets met een feestelijk tintje. Kerstkaarten, een kerststukje voor op tafel of probeer servetten zo te vouwen net als in een restaurant.
  • Als je je een beetje alleen voelt, (video) bel dan even met familie, zodat je toch een beetje bij elkaar bent.
  • Creëer sfeer door de eettafel te versieren met wat leuke kaarsjes, gebruik de jouw mooiste servies en draai op de achtergrond een fijn kerstmuziekje.
  • De chef-koks van Vers aan Tafel hebben drie speciale kerstmaaltijden ontwikkeld. Je kunt jouw kerstdiner nog gezelliger maken door de maaltijd (na verwarmen) op een mooi bord te serveren.
  • Maak er voor jezelf een echt kersdiner van, door te starten met een voorafje en te eindigen met een zoet dessert.  Begin bijvoorbeeld met een soep met een stokbroodje en eindig met een chocolademousse of een lekker bolletje ijs.

Kerstmaaltijden van Vers aan Tafel

Hertenstoofpot met appel en veenbessen en pompoenpuree (€8,75)

Hertstoofpot

Kabeljauw in botercitroensaus met een groentemix en gebakken krieltjes (€8,75)

Kabeljauw

Vegetarische risotto met boerenkool, koolrabi en gorgonzolakaas  (€8,25)

Bijpassende wijnen

De maaltijd met hertenvlees is krachtig, dus daar past een volle rode wijn goed bij. Ga voor bijvoorbeeld een Pinot Noir. De romige smaak van de gorgonzola in de vegetarische risotto combineert dan weer goed met een volle en rijke witte wijn zoals Chardonnay. En kies voor een lichte wijn met een fris zuurtje bij de kabeljauw in botercitroensaus, een Sauvignon Blanc bijvoorbeeld.

Bestellen

Als lid van Espria Ledenvereniging ontvangt je 15% ledenkorting op alle maaltijden van Vers Aan Tafel. Nog niet eerder bij Vers aan Tafel besteld? Op deze pagina vind je meer informatie over deze dienst.

Bestellen van de kerstmaaltijden kan via deze link of telefonisch via 085 401 64 44 (ma t/m vr tussen 08:00 en 17:00).

Let op! Voor de kerstmaaltijden geldt, op = op

Chatten