Belastingservice

Een deskundig belastingadviseur helpt bij de aangifte
Belastingaangifte een lastige opgave? Kost het je moeite om een toeslag aan te vragen? Of ervaar je problemen met andere belastingzaken? Dan is de belastingservice aan huis de oplossing voor jou. Een ervaren belastingadviseur helpt je aan huis. En als je dat wilt, per e-mail of per post.
  • aangifte inkomstenbelasting
  • aangifte erfbelasting (voorheen successieaangifte)
  • voorlopige aanslag
  • voorlopige teruggaaf
  • zorg- en huurtoeslag
  • kinderopvangtoeslag
  • bezwaarschriften
  • fiscaalrechtelijke procedures
  • schenkbelasting
  • alle andere fiscaalrechtelijke zaken

Zo werkt de belastingservice

1. Vraag de belastingservice op tijd aan. In het overzicht hieronder zie je wanneer dat is.
  2. De belastingadviseur neemt binnen 5 werkdagen contact met je op. Je ontvangt eerst een bevestigingsmail (of brief), daarna wordt er een afspraak gepland.
  3. Zorg ervoor dat je administratie op tijd klaarligt of bij de belastingadviseur is.
  4. De belastingadviseur maakt bij jou thuis de belastingaangifte in orde.
  5. De belastingadviseur zorgt ervoor dat jouw aangifte op tijd verzonden wordt naar de Belastingdienst. Voor de inkomstenbelasting moet dat officieel vóór 1 mei, en dan streeft de Belastingdienst ernaar om je vóór 1 augustus bericht te sturen. Als je aangifte vóór 1 mei is ingediend, streeft de Belastingdienst ernaar om je vóór 31 juli bericht te sturen.

Liever per e-mail of post?

Wil je liever dat de belastingservice per e-mail of post helpt bij de aangifte? Dat kan ook. Let wel op dat je op tijd de service aanvraagt en uw administratie opstuurt.

Checklist

Welke documenten heb je nodig voor de belastingaangifte 2023? Bekijk de Checklist Belastingaangifte:

Plan uw belastingservice

Belastingservice Je wilt aangifte doen vóór Vraag de belastingservice aan vóór Leg je administratie klaar/ stuur op vóór
Aan huis 1 mei 2024 16 februari 2024* Bij thuisbezoek
Per e-mail of post 1 mei 2024 15 april 2024 15 april 2024

*Na 16 februari aanvragen is mogelijk, maar dan word je geholpen in de laatste twee weken van april.

Belastingservice is er voor iedereen. Denk aan:

• Iedereen die een nalatenschap fiscaal moet afwikkelen (erfbelasting)
  • Ouderen met een AOW-uitkering of ouderenpensioen.
  • Mensen met veel niet-vergoede ziektekosten.
  • Studenten met een bijbaantje.
  • Mensen die net een huis hebben gekocht.
  • Mensen die voor het eerst alleen aangifte doen.

Ledenvoordeel

Als lid van de ledenvereniging krijg je de volgende diensten met ledenkorting:

Standaard aangifte:

• Standaard belastingaangifte per post of per mail: € 67,50 (normaal € 77,50).
  • Standaard belastingaangifte aan huis à 45 minuten: € 87,50 inclusief voorrijkosten (normaal € 107,50).
  • Toeslagen kosten € 35,- per toeslag (normaal € 40,-)
  • Een voorlopige teruggaaf of een voorlopige aanslag kost € 35,- (normaal € 40,-).

Uitgebreide aangifte

Zie de checklist Belastingaangifte.

Bij alle aangiften geldt:

• Aangifte van eventuele fiscale partner is gratis (behalve bij echtscheiding).
    • Gratis telefonisch advies gedurende het hele jaar.
    • Bezwaarschriften van aangiften die de belastingservice aan huis heeft gedaan, zijn gratis.

Voorwaarden

• De belastingservice komt vanaf 26 februari 2024 op huisbezoek. Het huisbezoek duurt ongeveer 45 minuten.
    • Heb je geen e-mailadres, dan stuurt de belastingservice het verzendbewijs en kopie aangifte per post toe. De administratie- en portokosten hiervoor zijn € 5,-.
    • Als je niet thuis bent op de afgesproken tijd en datum, betaal je € 20,- voorrijkosten en € 15,- administratiekosten (in totaal dus € 35,-).
    • Je kunt tot 3 dagen na ontvangst van de bevestiging je afspraak voor een huisbezoek kosteloos afzeggen. Als je dit na deze drie dagen doet, betaalt je daarvoor € 15,- administratiekosten.
    • Je kunt tot 3 dagen na ontvangst van de bevestiging je afspraak voor een huisbezoek kosteloos wijzigen. Als je dit na deze drie dagen doet, word je alleen geholpen als er een belastingadviseur beschikbaar is.
    • Als de belastingadviseur bij jou in de buurt niet gratis kan parkeren, wordt het te betalen parkeergeld in rekening gebracht.
    • Je hebt geen DigiD nodig. De belastingservice aan huis is geautoriseerd door de Belastingdienst om zonder DigiD jouw aangifte in te dienen.