Column ledenadviseur - 'Kan iemand mij helpen?'

Samen kom je verder
Een vraag of probleem? Bel ons en de ledenadviseur luistert naar je. Samen zoeken we een passende oplossing. De ledenadviseur vertelt.

Afwisselend werk

Afwisselend, zo kun je mijn werk wel noemen. Ik zeg altijd: de telefoon, die gaat bij ons wel. Gelukkig ook maar! Want in deze tijd is dat lang niet altijd meer zo vanzelfsprekend. Bij steeds meer organisaties moet je flink zoeken naar een telefoonnummer op hun website. En is er een nummer voor handen, dan laat de bereikbaarheid nog weleens te wensen over. Bij de ledenvereniging niet. Uiteraard, ook wij gaan met de tijd mee. Zo kun je ons mailen en op onze website is nu ook de mogelijkheid om te chatten. En je kunt je vraag digitaal stellen aan een van onze medewerkers. En soms wil je liever iemand spreken. Dat snap ik als ledenadviseur als geen ander. 

Luisterend oor

Het is altijd fijn om een luisterend oor te bieden. Maar zeker ook om iets voor mensen te doen, iemand de goede richting opsturen. Soms gaat het om informatie of een telefoonnummer doorgeven van een andere organisatie. Soms ligt het wat gecompliceerder. Dan belt iemand voor het één, maar begrijpt je al snel: hier speelt eigenlijk iets anders. Hij of zij is eigenlijk een beetje eenzaam bijvoorbeeld. Dan attendeer ik diegene graag op een kaartclubje in de buurt of op ons maatjesprogramma. Of we maken samen een afspraak met onze ledenadviseur die gespecialiseerd is in eenzaamheid. 

Toilet onbereikbaar

Van de week kreeg ik een telefoontje doorgeschakeld van mijn collega Marijke. Een van de leden, mevrouw Doeterman van 85, had het Service Center gebeld. Ze was onlangs geopereerd en was net thuisgekomen. Het ziekenhuis had haar een rolstoel meegegeven, omdat lopen nog altijd moeilijk ging. alleen was haar woning niet rolstoel-proof. Mevrouw kon bijvoorbeeld niet meer door haar keuken, doordat er een koelkast in de weg stond, en daardoor kon ze ook het toilet niet bereiken. "Ik kan niemand vinden die mijn koelkast kan verplaatsen. Kan er iemand van jullie langskomen?" vroeg ze wanhopig. "Geen probleem, ik zoek iemand via het ledenplatform die u kan helpen", stelde ik haar gerust.

Blij en dankbaar

Dat lukte en het was die middag nog voor elkaar. Mevrouw belde nog even om te laten weten hoe blij en dankbaar ze was. Zulke acties, het kan niet altijd, maar als het lukt, is het wel heel gaaf. Een stapje verder zetten, extra service verlenen. De meerwaarde uitdragen van lid zijn van de ledenvereniging. Daar doe ik iedere dag mijn best voor!

 

Heb je een vraag? Bel de ledenadviseur: 088 - 383 20 00. Wij zitten voor je klaar, denken mee en regelen wat we kunnen. 

Chatten


Chat met onze
ledenadviseur

Chat offline


Mail met onze
ledenadviseur