Hulplijn
Zo werkt een hulplijn
De vrijwilligers van een hulplijn zijn bereikbaar voor een praatje, een vraag, een gezellig babbeltje wanneer het even tegenzit of bij nood.
Welke hulplijnen zijn er?
- ANBO hulplijn
Als je een vraag hebt over het coronavirus, zorgen hebt of een praatje wilt maken kun je bellen met de hulplijn. De medewerkers van de ANBO zitten voor je klaar en luisteren naar je. In het weekend kun je ook bellen. 0348 - 46 66 66 - Zilverlijn van het Ouderenfonds
Zilverlijn is een gratis belservice van het Nationaal Ouderenfonds. Iedereen kan zich aanmelden. U wordt dan regelmatig gebeld door een Zilverlijn vrijwilliger, voor een goed gesprek of een luisterend oor. Vertrouwelijk, kosteloos en vrijblijvend. Aanmelden kan telefonisch 0800 - 1325 (gratis nummer) of online bij het Ouderenfonds. U wordt binnen 14 dagen teruggebeld. - Het Rode Kruis heeft een telefonische hulplijn voor kwetsbare mensen. Voor als je zelf een luisterend oor nodig hebt of iemand kent die dat nodig heeft.
- MIND Korrelatie
Heeft u een psychische hulpvraag en weet u niet waar u terechtkunt? Bij MIND Korrelatie zitten professionele hulpverleners voor u klaar. Deze hulplijn is er voor eenmalig contact bij psychische vragen en geeft advies, informatie en verwijst door naar de juiste instantie. De hulplijn is van maandag tot vrijdag tussen 9.00-18.00 uur bereikbaar. Bel 0900 – 1450 (€ 0,15 per minuut). - Kindertelefoon
De Kindertelefoon is er voor alle kinderen en jongeren van 8 tot 18 jaar die in vertrouwen willen praten. Ze kunnen anoniem hun verhaal kwijt aan een getrainde vrijwilliger. Bel gratis en anoniem 0800 – 0432. Of kijk op de website van de Kindertelefoon.